Polskie marki wstrzemięźliwie absorbują marketingowe trendy, które na dobre rozpędziły się już w USA czy na zachodzenie Europy. Nie czekaj na wielkie bum, bądź jednym z pierwszych na poważnie traktujących wyzwania jakie stawia 2015 rok w dziedzinie content marketingu. Przyjrzeliśmy się różnym prognozom i stworzyliśmy listę 10 zasad, które pozwolą nie tyle nadążyć, co wyprzedzić “nowe”.

1. Publikuj na potęgę

Treści publikowana pod logo Twojej firmy będą świadczyć o jej osobowości i wiarygodności. Rok 2015 to dobry czas, żeby zadbać o spójność pakietu content marketingowego Twojej firmy. Treści na stronie internetowej i media społecznościowe mogę już nie wystarczyć. Myślałeś o newsletterze, blogu albo profesjonalnej publikacji branżowej?

2. Postaw na specjalistów

Zbudowanie grupy profesjonalistów, która poprzez swoje działania będzie spajała cele wyznaczone przez strategię i plan marketingowy firmy nie jest prostym zadaniem. Świadczy o tym fakt, że liderzy działów content marketingu do sprawnego i skutecznego działania potrzebują: doświadczonego twórcy tekstów – najlepiej wielu, specjalizujących się w różnych dziedzinach; edytora, którego oczom nie ujdzie żaden błąd oraz stratega i osoby zarządzającej w jednym, która dopilnuje, aby wcześniejsze założenia zostały przekute w wysokiej jakości publikacje. Nie każdy może pozwolić sobie na stworzenie takiego zespołu wewnątrz swojej firmy, pomocą służą profesjonaliści, którzy kompleksowo podejdą do tworzenia contentu odpowiedniego dla Twojej marki.

3. Niech każdy tworzy

Zaangażowanie wszystkich członków zespołu w tworzenie contentu to najprostszy sposób na wiarygodne i systematyczne publikacje. Tematy artykułów czy prezentacji są tuż pod Twoim nosem – raport omawiający potrzeby klientów, interesujące case study, ustosunkowanie się do nowości w branży. Prawdopodobnie każdy członek Twojego zespołu mógłby stworzyć ciekawy tekst, film czy grafikę, którymi warto podzielić się z odbiorcami, daj im pole do popisu.

4. Specjalizuj się

Internet jest po brzegi wypełniony treścią, zdaje się, na każdy temat. Jednak faktem jest, że jakość merytoryczna większości publikacji pozostawia wiele do życzenia, a coraz bardziej dający się we znaki szum informacyjny utrudnia znalezienie wyspecjalizowanej treści wysokich lotów. Decydując się na tworzenie contentu, znajdź dla siebie dziedzinę, w zakresie której zostaniesz specjalistą. Postaw na merytoryczne i nasycone przykładami teksty związane z Twoją branżą, spraw, żeby Twój kanał stał się dla odbiorców najbardziej wartościowym źródłem informacji w danym temacie. Postaraj się też tworzyć content naszpikowany tylko tym, co najważniejsze. Stara, sprawdzona zasada – krótko, zwięźle i na temat – obowiązuje również w 2015 roku.

5. Personalizuj treści

Punkty 4 i 5 są ważne, ale niewiele zdziałasz jeśli nie dowiesz się, kto będzie odbiorcą Twojego contentu. Określ grupę docelową, do której będziesz kierował swoje treści. Dowiedz się o nich jak najwięcej – kim są, jakich informacji szukają, kiedy i dlaczego, a nawet z jakiego urządzenie korzystają czytając. Analiza tych informacji pozwoli na stworzenie treści syntezujących Twoje ambicje i potrzeby odbiorców.


Źródło: http://www.smartinsights.com/content-management/content-marketing-planning/content-marketing-trends-2015/

6. Bądź wszędzie

Pisz, kręć, prezentuj, fotografuj, nagrywaj – działaj wielopłaszczyznowo i wielokanałowo. Pamiętaj jednak o wyznaczeniu wspólnego mianownika wszystkich nośników contentu i nietuzinkowym podejściu do omawianych zagadnień. Postaraj się wyróżnić w zatłoczonej przestrzeni Internetu.

7. Pamiętaj o własnym podwórku

Twórz content, którzy związany jest z tematami obowiązującymi w Twoim regionie lub mieście. Omawiaj i ustosunkowuj się do aktualnych wydarzeń, zwróć uwagę na to, czym potrzeby klienta z Twojego regionu różnią się od tych globalnych. Przyglądaj się poczynaniom lokalnej konkurencji. Najbardziej przyciągają nas wieści z wielkiego świata, tymczasem poruszanie tematów z własnego podwórka daje możliwość oceny realnych sytuacji tuż za rogiem.
Warto wspomnieć, że wyszukiwarka Google uwielbia hiperlokalne treści.

8. Przyciągaj oko

Od kilku lat obserwujemy jednoznaczny zwrot w kierunku treści wizualnych i dźwiękowych. W tym roku do tego duetu, który coraz bardziej bryluje dołącza grafika, a właściwie “coś więcej niż grafika”, czyli rozbudowane infografiki, grafiki 3D czy efekt parallax. W dobie tzw. ślepoty banerowej, wyróżnienie się to pierwszy krok do zainteresowania odbiorcy tym, co mamy mu do przekazania. Mija czas, kiedy wystarczyło nagrać filmik i uzupełnić tekst zdjęciem, żeby zachęcić do zapoznania się z naszym materiałem. Obecnie taki film zginie pośród setek tysięcy innych, podobnych, a tekst bez porządnej grafiki nie zasłuży nawet na kliknięcie. W tworzonym przez Ciebie contencie nie może zabraknąć świeżego i nowoczesnego podejścia do filmów, nagrań i grafik, które wywołają efekt “wow”.

9. Wykorzystaj doświadczenia marki

Po pierwsze zadbaj o to, żeby strategia marki przekładała się na pozytywne doświadczenie klientów, a następnie użyj tych doświadczeń i opisz je w formie spersonalizowanych historii (tutaj pisaliśmy o storytellingu), wywiadu, wideo sondy czy komiksu, które będą miały wpływ na tworzenie doświadczeń kolejnych osób stykających się z marką. Autentyczne zeznania z kontaktu z marką przedstawione w niesztampowy sposób zrobią dużo dobrego dla wizerunku marki.

10. Czytaj i obserwuj

Powyższe 9 punktów już zwiastuje bardzo dużo pracy, ale to nie wszystko. Aby wiedzieć jaki temat warty jest eksplorowania, w jakich kwestiach od razu przechodzić do meritum, co warte jest spersonalizowania oraz jakie podejście nazwiemy oryginalnym, należy przede wszystkim mieć oczy i uszy szeroko otwarte i czytać, czytać i czytać jeszcze więcej i dokładniej niż w 2014 roku.

Co myślicie o naszym zestawieniu? Czy dodalibyście coś jeszcze?

Przeczytaj również: Dobra strategia content marketingu

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Adam

    Wszyscy piszą że kontent jest bardzo ważny, rozumiem ale w małej firmie trudno znaleźć takie zasoby.

    • Izabela Muzyka

      Małymi krokami warto spróbować znaleźć swój głos w branży zaczynając np. od dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat aktualnych zjawisk na mediach społecznościowych firmy lub jej blogu. Systematycznie będzie Pan budował pewność posługiwania się słowem i zdobywał wiedzę, które pozwolą na tworzenie coraz bardziej wartościowego contentu. Praktyka czyni mistrza. Tu o tym, jak my zajmujemy się treścią http://brandpro.pl/tekst

  • Tymon

    W dzisiejszych czasach siła contentu jest ogromna, dlatego jest on istotnym elementem każdej „prężnej”, udanej strategii marketingowej. Nie w każdej branży można przekazać istotne info za pomocą obrazów, które jako pierwsze przyciągają uwage odbiorców. Bardzo fajnie, że w kolejnym wpisie ujęliście to, jak tworzyć odpowiednią strategie content marketingu, może niektórzy bardziej trochę się „doedukują” i nie będzie działań”misz masz’. pozdrawiam 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?