Każdej marce zależy na budowaniu wiarygodności w oczach swoich klientów, każda chce funkcjonować jako ekspert w swojej branży i docierać do swoich odbiorców skuteczniej niż konkurencja. Poniżej podpowiadam, jakiego rodzaju treści użyć, aby to osiągnąć.

1. Blog

Wpisy blogowe na tematy związane z działalnością firmy, wyjaśniające, jak jej oferta wpływa na biznes lub życie klientów i opisujące funkcjonowanie branży, to jeden z najlepszych sposobów na budowanie eksperckiego wizerunku marki oraz stałego kontaktu z odbiorcami. Wiem, co piszę 🙂

2. Artykuł ekspercki

Nic tak nie wpływa na wiarygodność marki, jak publikacje w mediach branżowych i ogólnopolskich. Sprawdź, jakie zjawisko, trend lub rozwiązanie nie zostało dostatecznie opisane i przygotuj rzetelny oraz prawidłowo zredagowany artykuł. Jeśli mierzysz wysoko i chcesz, żeby publikacja trafiła do prestiżowych redakcji, przygotuj press kit, który zwróci uwagę dziennikarzy i otworzy drzwi do współpracy z mediami.

pisanie tekstów

3. Recenzja i relacja

Pokaż klientom Twojej marki, że jesteś na bieżąco, np. opublikuj recenzję produktu konkurencji lub relację ze zdjęciami z konferencji branżowej. W ten sposób możesz opowiedzieć o ofercie swojej firmy przez pryzmat tego, co dzieje się na rynku.

pisanie tekstów

4. Wywiad

Przystępna forma dziennikarska, która przyciąga czytelników zdecydowanie bardziej niż np. artykuł. Twoja marka właśnie przeszła rebranding, wprowadziła na rynek nową linię produktów lub zmieniła strategię rozwoju? Powiedz o tym swoim klientom, uprzedź ich pytania, publikując wywiad z przedstawicielem marki.

pisanie tekstów

5. Raport

Kto publikuje raporty? Specjaliści. Zastanów się, do jakiej grupy odbiorców swojej marki chcesz dotrzeć i jakiego rodzaju informacje są dla nich najważniejsze. Przygotowując specjalistyczny raport, zbudujesz wizerunek eksperta i przy okazji wiele się nauczysz. Jak myślisz, do kogo zgłoszą się klienci poszukujący najlepszych w Twojej branży?

6. Przewodnik i słownik

Funkcjonujesz w specyficznej branży, okazuje się, że mimo przemyślanych treści na Twojej stronie internetowej, potencjalni klienci mają dziesiątki pytań dotyczących proponowanych produktów czy usług? Przygotuj przewodnik opisujący Waszą współpracę, wyjaśnij wszystkie wątpliwości klienta lub stwórz słownik pojęć, który ułatwi mu poruszanie się w obcej dotąd terminologii. Obydwa materiały dołączaj do maili, ofert, wręczaj na spotkaniach z potencjalnym klientem.

pisanie tekstów

7. Studium przypadku

Co przekonuje klienta do skorzystania z usług danej firmy? Oferta, cena i doświadczenie. Pokaż, jakie realizacje i współprace masz już na swoim koncie, jakie zaproponowałeś podejście, jakie produkty wyprodukowałeś lub jakie wyniki dała kooperacja z Twoim partnerem biznesowym. Opisz to w formie tzw. case study i przedstawiaj je potencjalnym klientom, aby pomóc im podjąć decyzję, z jaką marką chcą działać.

case study

8. Infografika

Masz pokaźną grupę obserwujących profile społecznościowe Twojej marki, ale zależy Ci na jeszcze większym zasięgu? Publikuj infografiki i grafiki tematyczne. Za pomocą obrazu pokaż odbiorcom, jak powstaje wytwarzany przez Ciebie produkt, jak funkcjonuje platforma internetowa lub co zyska, decydując się na zamówienie Twojej usługi. W mediach społecznościowych nie ma czasu i miejsca na długie formy. Przyciągaj uwagę, niech obraz mówi więcej niż tysiąc słów.

plan marketingowy

9. Video

Obraz króluje w marketingu, dlatego niemal każdy wymieniony wcześniej rodzaj treści może być zrealizowany w formie video. W przypadku raportu i słownika nagraj, krótką wypowiedź o tym, dlaczego i dla kogo zostały stworzone. Zarejestruj wywiad lub pokaż, jak powstawał, a na stronie www umieść film, w którym opowiadasz o ofercie marki. Statystyki pokazują, że 96% firm chce posłużyć się video contentem w różnych formach, aby dotrzeć do klientów. Masz już plan, jak zrobi to Twoja firma?

film

10. Z przymrużeniem oka

Posiadasz markę, która może pozwolić sobie na więcej luzu, a Twój zespół rozsadza kreatywna energia? Lżejsze podejście do tworzonego contentu również pozytywnie wpływa na wizerunek. Może sprawdzi się tutaj mało poprawny mem o relacjach z klientami, bezkompromisowa przeróbka projektu konkurencji lub video zza kulis pracy zespołu w stylu pół żartem, pół serio. Przecież każdy lubi to oglądać, a wszystko to, pod szyldem Twojej marki.

Zajrzyj do naszych zakładek tekst oraz film i zobacz, jaki content możemy przygotować dla Twojej marki.

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Jareq

    ALe świetny tekst! A można dowiedzieć się coś więcej co to jest ten preskit? Dużo się o tym mówi ale nikt nie mówi od deski do deski

    • Izabela Muzyka

      Press kit to pakiet najważniejszych informacji dotyczących marki, produktu lub osoby, przygotowany dla mediów, z którymi chcemy współpracować. Press kit zawiera również dotychczasowy dorobek medialny np. odnośnik do video i publikacji, stanowiących przykłady wypowiedzi medialnej marki.

  • czarek owczarek

    Pani Izo, podbijam pytanie o press kit i czy faktycznie gdy trafia on do rąk dziennikarzy, to czy jest z ich strony odzew czy ignorancja.. ? Jak wygląda press kit? jest tworzony na jakims szablonie?

    • Izabela Muzyka

      Po pierwsze zastanówmy się, do kogo chcemy dotrzeć i pamiętajmy o tym, tworząc formę i treść press kitu. Dobrze przygotowany press kit podaje dziennikarzowi wartościowe informacje w przystępnej i interesującej formie. Wygląd i forma zależy od branży, może to być teczka lub pudełko z materiałami i gadżetami albo graficznie opracowany załącznik do maila. Jeśli nie chcemy być ignorowani przez dziennikarzy, unikajmy szablonów i sztampowych komunikatów.

  • Aga Lublin

    Czy infografiki angażują w socal media bardziej niż normalne grafiki? Bo mój grafik który robił mi stronę bardzo dużo sobie liczy za informgrafikę i nie wiem czy to ma sens. Mogę prosić o poradę?

  • Robert

    Pani Izabelo, po zapoznaniu się z artykułem, najbardziej zaciekawiło mnie, w jaki sposób bloger – taki jak ja – mógłby nawiązać współpracę z popularnym portalem, na którym można by publikować swoje wpisy?

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?