Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
10 znanych marek po rebrandingu
Najczęstszym motywem zmiany nazwy firmy lub usługi, wyglądu logo bądź innych elementów identyfikacji wizualnej marki, jest i realizacja nowych celów biznesowych i wizerunkowych – np. próba dotarcia do nowej grupy klientów lub uwydatnienie aktualnych wartości marki. Zobacz, jakie firmy poddały swoje logo rebrandingowi w 2015 roku.
1. Facebook
Logo Facebooka jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Na początku lipca, po 10 latach dokonano kosmetycznej zmiany logo. Mimo że na pierwszy rzut oka modyfikacja nie jest widoczna, to w Internecie rozgorzała ogromna dyskusja nad jej zasadnością. Czy dostrzegacie różnice między starym a nowym logo Facebooka?
2. Money.pl
Money.pl to najpopularniejszy polski portal o finansach i biznesie. Z końcem czerwca oprócz uruchomienia serwisu w nowej wersji, metamorfozie uległo także logo portalu. Najbardziej widoczne różnice, to zmiana kroju fontu oraz biały kolor tła znaku firmowego.
3. Alfa Romeo
W tym roku włoski producent samochodów obchodzi 105. rocznicę powstania. Z tej okazji firma Alfa Romeo zaprezentowała nowy model samochodu – Giulia – na którym widniało nowe logo marki. Zmiany w znaku firmowym łatwo jest dostrzec – Włosi złożyli hołd tradycji i pozostawili jej najważniejsze symbole, czyli herb Mediolanu oraz węża z zarysem korony.
4. PayU
W czerwcu wiodący operator płatności internetowych w Polsce zaprezentował nowe logo, które diametralnie różni się od dotychczasowego symbolu marki. Zmianie uległa przede wszystkim kolorystyka znaku firmowego, która dotąd zbyt przypominała tę stosowaną przez konkurencję – np. markę PayPal.
5. Lenovo
Jeden z wiodących producentów komputerów osobistych na świecie podczas tegorocznych targów Tech World w Pekinie zaprezentował swoje odświeżone logo. Różnica, jaka od razu rzuca się w oczy, to czerwony kolor tła w podstawowej wersji znaku firmowego, które dotychczas wraz ze starym logotypem bardzo często było wykorzystywane jako hasło promocyjne.
6. Wizz Air
Z okazji 11. rocznicy rozpoczęcia działalności na odświeżenie logo zdecydowały się węgierskie tanie linie lotnicze. Rebranding nie jest w tym wypadku rewolucyjny, dlatego mniej spostrzegawczy odbiorcy mogą nie dostrzec różnicy między starym a nowym znakiem firmowym. Zwłaszcza podczas przeglądania strony internetowej przewoźnika, na której poza logo właściwie nic się nie zmieniło.
7. Black Red White
W ostatnim czasie do rebrandingu doszło także w branży meblarskiej. Na taki krok zdecydował się jeden z największych producentów mebli w Polsce – firma Black Red White. Marka w nowym logo zdecydowanie skoncentrowała się na sile nazwy, rezygnując z elementów wizualnych jakim wcześniej był czarno-czerwony kwadrat.
8. OTOMOTO
Z okazji 10-lecia istnienia na kompletny rebranding zdecydował się największy polski serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi OTOMOTO. Jest to jedna z najlepszych przemian w niniejszym zestawieniu, dlatego nikt nie powinien tęsknić za starym, archaicznym logo serwisu.
9. DPDgroup
W marcu europejski lider w doręczaniu przesyłek firma DPDgroup przeprowadziła kompleksowy rebranding we wszystkich swoich europejskich oddziałach, także w Polsce. Podobnie jak w poprzednim logo, kluczowym elementem nowego znaku firmowego jest kostka symbolizująca paczkę. Jednak w nowym symbolu zmieniono font, kolorystykę oraz układ elementów – pierwszy jest sygnet, a drugi logotyp.
10. Electrolux
W pierwszej połowie tego roku odświeżenia identyfikacji wizualnej podjął się również największy na świecie producent urządzeń gospodarstwa domowego – szwedzka firma Electrolux. Najistotniejsze modyfikacje w nowym logo to zmiana typografii logotypu z szeryfowej na bezszeryfową oraz zmiana koloru znaku firmowego z czarnego na granatowy.
Który rebranding jest według Was najbardziej udany?
Przeczytaj również: Rebranding: 5 kluczowych rad dla zmieniającego markę firmy oraz “To REBRAND, or not to REBRAND?” Zadaj sobie 15 kluczowych pytań.
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Tomasz
-
Bartosz Hermann
-
-
Marek
-
Bartosz Hermann
-
Marek
-
-
-
MarkoMan
-
Alojzy