Zalew informacji powoduje, że ciężko jest stwierdzić komu można ufać i być pewnym, że ma rację. Dlatego postaramy się przybliżyć sylwetki marketerów, których śledzimy oraz podpowiemy jakimi posługiwać się miernikami w ocenie wpływowości.

Posiłkując się raportem Forbesa, wybraliśmy 10-ciu z rankingu + 3-ech spoza, wedle własnego uznania. Przedstawimy krótko nasze opinie o wybranych twórcach zwracając uwagę na ich specjalizacje. Znaleźć tu można tych, których czytamy, „followujemy” w social media, czerpiemy z ich twórczości.

Pod uwagę braliśmy główne dziedziny e-marketingu (pominęliśmy programy partnerskie i afiliacyjne):

  • e-mail marketing,
  • reklamy PPC i bannerowe (Adwords),
  • social media (Facebook, Twitter, Youtube, Slideshare i inne),
  • SEO, pozycjonowanie i wszystko związane z marketingiem w wyszukiwarkach,
  • videomarketing,
  • optymalizację landing pages pod kątem konwersji,
  • content marketing – blogowanie, podcasty, webinary, audycje i inne.

Istotną rolę w znalezieniu się na liście odgrywały efekty działań, tj. prezentowane dane, konwersje, case studies czy wyniki sprzedaży.

13 liderów opinii w marketingu internetowym (kolejność przypadkowa):

  1. Neil Patel: Wybrany najbardziej wpływowym marketerem 2014 roku – znakomity fachowiec w dziedzinie analityki marketingowej i optymalizacji landing pages. Założyciel Kissmetrics oraz Crazy Egg i Quick Sprout to postać nietuzinkowa.
  2. Matt Cutts: Wielokrotnie widzieliśmy go „w akcji” na filmach instruktażowych Google. Bije od niego aura „eksperckości”. Ekspert w dziedzinie SEO/SEM.
  3. Tim Ferris: Mistrz produktywności i zarządzania czasem. Autor publikacji „4-o godzinny tydzień pracy”, „4-o godzinne ciało” i „4-o godzinny szef”. Można go zaliczyć do grupy autorów z tematyki „life hacking”.
  4. Rand Fishkin: Założyciel Moz.com, znakomitego narzędzia do analizy stron internetowych. Ponadto mówca, autor i ekspert marketingu oraz SEO.
  5. Larry Kim: Ekspert w zakresie analiz fraz kluczowych i reklam PPC. O wyszukiwarce Google wie chyba wszystko. Doskonale odpowiada na pytanie „jak efektywnie wydawać pieniądze na reklamę w Internecie”.
  6. Seth Godin: Gigant marketingu, autor wielu książek, takich jak „Potrząśnij Pudełkiem” czy „Wielkie Muu”. Geniusz marketingu bezpośredniego.
  7. Gary Vaynerchuck: Twórca Vaynermedia, autor książki „Crush It!”, znakomity mówca. Polecam posłuchać jego przemówień, żeby zobaczyć, dlaczego znalazł się na tej liście.
  8. Danny Brown: Autor pozycji „Influence Marketing”. Wielokrotnie wybierany do Top 10 Social Media Blogs, w rankingu Social Media Examiner. Ekspert w budowaniu społeczności.
  9. Jon Loomer: Zawsze na czasie w zakresie Facebook Marketingu. Szafuje formą przekazu i przedstawiania danych. Konsultant social media i jeden z moich ulubionych zagranicznych twórców.
  10. Michael Hyatt: Twórca platformy: Get Noticed in a Noisy World and voted one of Forbes’ oraz jeden z 10 ekspertów marketingu w rankingu Forbesa na rok 2014. Jedna z bardziej doświadczonych osób w rankingu.


  11. Pominięci przez Forbesa:

  12. Jeff Walker: Twórca niesamowicie popularnej strategii marketingowej „Product Launch Formula”. Niedawno wydał produkt „Product Launch Formula 4.0”, będący już czwartą częścią coachingowej programu wykorzystującego filmy video jako element procesu sprzedaży. Dziwi niezmiernie jego brak w zestawieniu Forbesa.
  13. Russell Brunson: Twórca DotComSecrets jest niesamowicie energiczną osobą, którą można spotkać w bardzo wielu miejscach Internetu. Jego „108 Proven Split Test Winners” to bardzo praktyczna publikacja, którą zdecydowanie polecamy.
  14. Hubspot (jako cały Team): Innowacyjna firma, która jest aktualnym rekordzistą Guinessa w dziedzinie webinarów – na ich webinarze obecnych było ponad 11 tysięcy użytkowników! Masa wartościowych publikacji i wiadomości na tematy marketingowe.



Jak Wam się podoba nasze zestawienie? Kogoś byście pominęli, a kogoś dodali? Zachęcamy do komentowania!

Poniżej pełna lista z Forbesa:
1. Neil Patel
2. Matt Cutts
3. John Rampton
4. Tim Ferris
5. Rand Fishkin
6. Danny Sullivan
7. Larry Kim
8. Seth Godin
9. Drew Hendricks
10. Sean Gardner
11. Aaron Wall
12. Jeff Bullas
13. Mari Smith
14. Chris Brogan
15. Gary Vaynerchuck
16. John Boitnott
17. Aaron Lee
18. Sandi Krakowski
19. Heidi Cohen
20. Jay Baer
21. Amy Porterfield
22. Danny Brown
23. Lewis Howes
24. Andrea Vahl
25. Darren Rowse
26. Jon Loomer
27. Brian Clark
28. Kim Garst
29. Brian Solis
30. David Airey
31. Kristi Hines
32. Chris Ducker
33. Derek Halpern
34. Bryan Eisenberg
35. Matthew Barby
36. Sam McRoberts
37. Ryan Deiss
38. Michael Hyatt
39. Yaro Starak
40. Pam Moore
41. Murray Newlands
42. Ann Handley
43. James Schramko
44. Matthew Woodward
45. Pat Flynn
46. Yanik Silver
47. John Lee Dumas
48. Frank Kern
49. Pam Dyer
50. Howard Jacobson

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn



  • Markatonie

    Zdecydowanie brakowało Jeffa Walkera, dla mnie jeden z ważniejszych guru marketingu w Internecie ever. Ranking jest dość ciekawy, aczkolwiek brakuje tu oczywistych postaci jak Marissa Meyer czy Larry Page i Sergey Brin, nie wspominając o ekipie Facebooka – Zuckerbergu czy Sheryl Sandberg. Ale chyba taką metodologię przyjęto, nie mniej Ty mogłeś ich zawrzeć.

    Od siebie zdecydowanie dodałbym ekipę Marketing Genesis 😉

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?