Żadna firma nie działa w próżni. Każdy przedsiębiorca jest zmuszony do prowadzenia działalności w otoczeniu konkurencyjnym, co oznacza, że ma trzy możliwości. Może albo konkurentów zignorować, albo reagować na ich poczynania, albo samemu zaplanować dobrze przemyślaną strategię konkurowania, na którą będą zmuszeni zareagować inni.

Nie trzeba nikogo przekonywać, że najlepszym rozwiązaniem nie jest dryfowanie, lecz zdecydowane przejęcie steru swojej firmy. Właściwie – to znaczy na podstawie wniosków z możliwie kompletnych, obiektywnych danych – skonstruowana strategia konkurencji niechybnie doprowadzi do poprawienia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wzrostu jej udziału w rynku i pełniejszego wykorzystania potencjału sprzedażowego.

Samodzielne zebranie danych może być zadaniem niesamowicie żmudnym albo wręcz niewykonalnym. W warunkach ograniczonych zasobów pieniężnych i czasowych nie każda firma może sobie pozwolić na zatrudnienie sztabu analityków. Niejako koniecznością stało się opieranie analiz o profesjonalne narzędzia internetowe zaprojektowane z myślą o agregowaniu i opracowywaniu danych. Z ich pomocą osoby decyzyjne są w stanie szybko wyciągnąć wnioski i zoptymalizować strategię konkurowania.

Oto garść narzędzi, które mogą pomóc Ci w tym przedsięwzięciu:

Kompyte
Śledzi w czasie rzeczywistym zmiany dokonywane na stronie internetowej konkurentów, dzięki czemu zawsze wiesz co dzieje się na rynku i jesteś w stanie odpowiednio zareagować, niezależnie od tego, czy konkurent zmienił cennik swoich usług, czy wprowadził nową kategorię produktów. Inną funkcją Kompyte jest monitorowanie ścieżek, po jakich Twoi klienci poruszają się po stronie Twojej firmy. Jest to bezcenne w optymalizacji elementów strony, które zdają się zatrzymywać znaczną część ruchu, nie doprowadzając do transakcji. Poza zmianami na stronie internetowej, Kompyte obserwuje zmiany w słowach kluczowych, na które pozycjonują się konkurenci, a także zmiany, które zaszły w ich kampaniach AdWords. Może tutaj chodzić o pojawienie się nowej reklamy, czy zmianę landing page’a. To narzędzie jest też w stanie analizować zmiany na profilach mediów społecznościowych i blogach w kontekście najlepiej oddziałujących na grupę docelową treści. Ponadto Kompyte jest w stanie raportować zmiany w wynikach wyszukiwania słów kluczowych, na które pozycjonuje się Twoja firma. Możesz sprawdzić, czy Kompyte spełnia Twoje potrzeby biznesowe, wykorzystując bezpłatny czternastodniowy trial.

kompyte.com

kompyte.com

OpenLinkProfiler
Doskonale sprawdza się jako pierwsze narzędzie wykorzystywane do analiz SEO z tego względu, że jego darmowa wersja wystarczy do przeprowadzenia dość szczegółowych analiz backlinków kojarzonych ze stroną Twojej lub konkurencyjnej firmy. Sprawdza się zatem nie tylko w analizie konkurencji, ale i w optymalizacji SEO własnej działalności. Wystarczy wpisać adres interesującej Cię w danym momencie strony i przejrzeć liczne zakładki analizujące linki z różnych punktów widzenia. Strona nie oferuje materiałów treningowych, żeby wyciągnąć z niej maksimum korzyści trzeba wiedzieć co się robi.

openlinkprofiler1

supermonitoring.com

Owletter
Służy analizowaniu newsletterów Twoich konkurentów. Już za 5 dolarów miesięcznie możesz zbierać dane dotyczące mailingów aż 5 konkurentów. Owletter zbiera wszystkie maile wysyłane przez wybrane firmy, analizuje je i informuje Cię o ważnych z Twojej perspektywy mailach. Analiza wykonywana przez Owletter zawiera takie informacje, jak reputacja spamowa konkurentów, dni w które wysyłane są maile, sezonowość częstotliwości wysyłania maili, czy analiza trendu. Mając dostęp do wysyłanych przez konkurentów maili, masz też możliwość zainspirowania się przy projektowaniu własnych newsletterów.

owletter.com

owletter.com

Warto dać szansę nowym narzędziom analitycznym. Jeżeli nigdy wcześniej nie podejmowałeś decyzji na podstawie danych, przekonasz się jak dużą stanowią wartość dla Twojej firmy. W celu wykonania kompleksowych analiz skontaktuj się z Zespołem BrandPRO — opracujemy dla Ciebie szereg audytów i analiz zgodnie z ustalonymi w rozmowie potrzebami Twojej firmy.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Tomex

    Niby wszystkie 3 narzędzia służą do analizy konkurencji, ale jednak każde z nich czymś się różni i przydaje się też do czegoś innego. Bardzo fajne zestawienie 🙂

  • Mirek

    Sporo danych można z tego wyciągnąć, nieźle.

  • Renata

    Jeszcze kilka lat temu nawet do głowy by mi nie przyszło, że powstaną takie narzędzia.

  • Mikołaj

    owletter to zdecydowanie pozycja którą muszę wyprobować, zwłaszcza że lubię sowy ha ha 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?