Kiedy widzimy coś po raz pierwszy, zaledwie kilka chwil decyduje o ocenie – pierwszym wrażeniu i przyciągnięciu naszej uwagi na dłużej. Oceniamy produkt po opakowaniu, ludzi po ubiorze i przysłowiową książkę po okładce. W każdym wypadku na nasze postrzeganie kluczowy wpływ ma kolor, jego natężenie oraz elementy graficzne składające się na całość tego, co widzimy. Okazuje się, że także w Internecie obraz nigdy nie był bardziej istotny, dlatego radzimy jak tworzyć visual content najwyższych lotów.

Według wyników badań Track Social najbardziej angażujące dla odbiorców są treści zawierające obrazy, co pokazuje rosnąca popularność aplikacji Instagram, Pinterest czy Snapchat. Zanim zdążysz przeczytać ten krótki artykuł, w Internecie pojawią się setki tysięcy nowych wpisów. Na największą klikalność mają szansę te wzbogacone o efektowny visual content, czyli przyjazne dla oka odbiorcy obrazy, budzące określone skojarzenia i zachęcające do pożądanego działania.

Co zrobić, żeby Twój następny artykuł, post na Facebooku czy logo Twojej marki zostały zauważone i nie zginęły wśród innych propozycji? Przedstawiamy 4 działania, które ułatwią stworzenie wartościowej identyfikacji marki i skutucznego visual contentu.

1. Postaraj się zrozumieć kolory
Połóż przed sobą paletę kolorów i zapoznaj się z konotacją każdej barwy. Najczęstszym błędem popełnianym podczas pracy nad identyfikacją wizualną jest instynktowny wybór kolorystyki według własnych preferencji albo zupełne nieprzywiązanie wagi do wybieranego koloru. Dobrze dobrana do profilu działalności kolorystyka nie tylko zachwyci i pozostanie w pamięci odbiorców, ale również pozwoli wykreować spójny i jednoznaczny wizerunek marki. Najlepszym rozwiązaniem jest dobór maksymalnie 3-4 kolorów, które będą odnosić się do działalności firmy i jej misji. O znaczeniu kolorów przeczytasz tutaj.

2. Stań za obiektywem
Masz smykałkę do fotografowania? Super, zdjęcia do grafik możesz pstrykać sam. Dla tych, którzy nie mają czasu, chęci i predyspozycji do robienia i obrabiania zdjęć, stworzono płatne i bezpłatne banki grafik, gdzie można upolować fantastyczne obrazy znajdujące wiele zastosowań.

Płatne, które polecamy to: Shutterstock, Fotolia i iStock.

shutter

Albo bezpłatne: Pixabay, Pexels, Compfight.

pixabay

Aby nadać zdjęciom osobisty, perfekcyjnie dopasowany do identyfikacji i charakteru działań marki urok, można podrasować je używając różnych filtrów. Nie musisz być mistrzem Photoshopa, żeby to zrobić. Wystarczy zastosować filtry Instagrama albo inne bezpłatne, banalnie proste w obsłudze programy dostępne w sieci np. Pixlr.

Pixlr-editor

3. Stwórz szablon
Spójność filtrów i kolorów to istota budowania tożsamości wizualnej marki, dlatego kolejną kluczową kwestią dzięki, której łatwo wyróżnimy nasze treści jest przemyślany layout publikowanych obrazów (grafik dedykowanych, infografik). Twórzmy własne grafiki (z użyciem zdjęć własnych lub z banków), na szablonach oznaczając je swoim logo lub znakiem wodnym. Stworzenie konkretnego szablonu dla grafik pozwoli odbiorcom rozpoznać zawartość, jako tę pochodzącą od Ciebie i zwiększy ich zaangażowanie.

Opracuj szablon zdjęć, który będzie powielany przy użyciu nowych grafik. Idealnym narzędziem jest Canva – zapewnia szablony, wzory i pakiet darmowych zdjęć do wszystkich najbardziej znanych i obleganych mediów społecznościowych. Ciekawe narzędzia do działania na grafikach znajdziecie również w naszym artykule o narzędziach ułatwiających prace w social media.

Oto przykładowe realizacje wizualne dla naszego klienta – Galerii Kiekrz:

Desktop

4. Powiedz „nie” egzotycznej typografii
Oprócz kolorów spójny przekaz marki budują również czcionki. Mieszanie różnych ich krojów w ofertach, publikacjach, treściach na stronie internetowej wprowadzają zbędny, wizualny galimatias i dezorientują odbiorcę. Stanowczo odradzamy stosowanie wymyślnych, trudnych do rozczytania i męczących oko czcionek. Takich znaków nie rozszyfruje nawet wyszukiwarka.

Nie pozwól sobie również na tandetę i infantylny styl. Omijaj szerokim łukiem czcionki typu Comic Sans. Jednej z najpowszechniejszych, a tym samym najchętniej dyskredytowanych przez projektantów fontów. Jak i gdzie szybko, łatwo i przyjemnie znaleźć upragniony font? Google Fonts jest doskonałym miejscem, gdzie znajdziesz darmowe czcionki wraz z kodem potrzebnym do włączenia ich do swojej identyfikacji.

google fonts

Podsumowując – niech rządzi prostota! Czasami obraz potrafi przekazać więcej niż tysiąc słów, więc warto pochylić się nad jego przygotowaniem. Działaj konsekwentnie i zachowaj spójność między kolorystyką, layoutem i czcionkami, a będzie pięknie.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie



  • Mania

    Canva i Pixlr rządzi! Przetestowałam te narzędzia i już się z nimi nie rozstanę, dzięki! 😉

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?