Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
5 najgorszych logo 2015 roku
Głównym zadaniem rebrandingu jest odnowienie oblicza marki – np. prezentacja aktualnych wartości i zmian wewnątrz firmy, podkreślenie konkretnych cech marki lub produktu itp. Przyjrzałem się efektom tegorocznego odświeżenia logo kilku instytucji i oceniłem, czy ich rebranding był udany.
1. Pomyłka rodem z Trójmiasta
Autor projektu w jednym z wywiadów wyjaśnił, że „[…] stworzenie znaku poprzedziła ponad półroczna praca, wywiady, rozmowy na temat funkcjonowania pomorskiego, tego, co jest w nim potrzebne. Ujawnił, że wykrzyknik specjalnie umieścił przed hasłem „Pomorskie-życia pełne” bo chciał zakłócić stereotypowe myślenie i automatycznie zwrócić uwagę.” Logo zostało już wyśmiane z góry na dół i z lewej na prawą. I słusznie, ponieważ jest to przykład źle wydanych pieniędzy Urzędu Marszałkowskiego województwa pomorskiego. W znaku trudno jest odnaleźć klarowną, dojrzewającą przez półtora roku, koncepcję oraz skojarzenie z województwem, które reprezentuje. W przypadku tego rebrandingu, autor osiągnął tylko jedno założenie – o logo było głośno, czemu dziwić się nie należy.
2. Wrocławski wyścig kropek
Zwyciężczyni konkursu — studentka ASP, próbuje przekonać do swojego projektu, mówiąc, że chciała „[…] podkreślić takie cechy jak rywalizacja, dynamika i szlachetność […]. Nowe logo jest syntezą czterech koni biorących udział w zawodach, a jego liniowość nawiązuje do idei wyścigów. Burgundowy kolor dodatkowo podkreśla elitarny charakter znaku”. Niestety, nie widzę tutaj dynamiki, rywalizacji czy nawet wspomnianej szlachetności. Logo nie można odmówić przejrzystości czy nowoczesności, ale zdecydowanie brakuje mu oryginalności. Po zamianie kropek na kreski mogłoby być to logo Muzeum Archeologicznego w Biskupinie.
3. Logo w rękach internautów
Fakt, mogło być gorzej, szczególnie biorąc pod uwagę, że waga głosów użytkowników Facebooka w konkursie na logo stanowiła 50%. Druga połowa głosów przypadła jury konkursowemu. Daruję sobie dłuższy komentarz na temat wykorzystania tutaj darmowego kroju, ale nie przejdę obojętnie obok oderwanego od rzeczywistości symbolu, o którym autor mówi: „Logo […] odwołuje się do nowoczesnej ziemi Kaszubskiej. Nowoczesność wyrażana jest przez dynamikę kompozycji mającą na celu odniesienie do dobrze rozwijającego się regionu, oraz „gra” wzorem kaszubskim, który finalnie przybiera bardzo współczesny kształt […]. Charakteryzuje Gminę Luzino jako miejsce będące w „rozkwicie” wieloaspektowo”. Co za ulga, że konkursu nie wygrało jedno z dzieł stworzonych w MS Word przy wykorzystaniu ClipArtów, bo i takie zostały zgłoszone i walczyły o miano logo gminy Luzino.
4. Spinacz z Lublina
Projekt czerwonego wielokąta wybrany przez Centrum Spotkania Kultur w Lublinie powstały w środowisku ASP, jest sztuką dla sztuki i nie niesie żadnych wartości z perspektywy wizerunku. Z powodu nieprzychylnych komentarzy, autorka zdecydowała, że nie podpisze umowy z CSK, a proponowana przez nią identyfikacja nie zostanie wdrożona. Wybrano inną pracę, która zajęła drugie miejsce w konkursie. Logo jest tak minimalistyczne, że na usta ciśnie się opisanie go jako, lekko mówiąc, banalne. Nawiązuje do architektury budynku CSK oraz do… spinacza do papieru. Znak nie jest ani oryginalny, ani ładny. Zawiódł nawet wykorzystanie prawideł projektowania identyfikacji wizualnej – proporcja wielkością sygnetu do logotypu nie jest zachowana. Mam nadzieję, że to logo lada chwila zostanie zastąpione nowym. Oby sensowniejszym.
5. Logo wszystkich podatników
Pod koniec kadencji Sejm Rzeczpospolitej Polskiej uznał, że popracuje nad wizerunkiem. Lepiej późno niż wcale – padło na nowe logo. Stare – czteroletnie, kosztujące 5 tysięcy złotych, choć nie grzeszyło jakością, padło pod naporem nowej propozycji autora, między innymi, logo polskiej prezydentury w Unii Europejskiej czy Solidarności.
Nowe logo, w odróżnieniu od wcześniej przeze mnie opisywanych, nie jest nowoczesne. Jest czytelne, ale poziom typografii woła o pomstę do nieba. Dobrej jakości krój zastąpiono wariantem mniej czytelnym. Wystarczyło lekko odświeżyć wersję wcześniejszą, dodać logo narodowe, może nawet orła i zdecydowanie obyłoby się bez różnego rodzaju wariacji internautów, które choć często śmieszne, nie miałyby wtedy racji bytu.
Na koniec zostawiam Was z komentarzem ministra Sikorskiego odnoszącym się do tego logo.
Jerzy Janiszewski stworzył też logo Solidarności i księgę wizualizacyjną MSZ. Uważam, że jest najlepszy w Polsce. pic.twitter.com/8OvatBCLnC
— Radosław Sikorski (@sikorskiradek) wrzesień 30, 2015
Przeczytaj również: Boski branding oraz Analiza logo – jak to się robi?
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Przypisy:
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Danka
-
baczny obserwator
-
Natnatalia
-
-
Marcin Wesołowski
-
Ela
-
Renia Dębska
-
-
bokizrywac