Na co dzień firmy zbierają wiele danych na temat prowadzonej działalności, by móc rozpoznać potencjalne problemy, modyfikować swoją ofertę, czy oceniać działania marketingowe. Rozwój technologiczny sprawia, że obecnie można gromadzić i interpretować informacje, o których istnieniu wielu marketerów i przedsiębiorców mogło dotąd nie słyszeć. Oto 5 narzędzi, które są w stanie tego dokonać.

1. Lattice Engines

Wartość analizy ocenia się po tym, czy na podstawie jej wyników można podjąć istotne decyzje biznesowe. I to właśnie na wymiarze przyszłościowym koncentruje się Lattice Engines. Usługa wykorzystuje miliony sygnałów konsumenckich do przewidywania przyszłych zachowań klientów, co pozwala wyznaczyć właściwe cele działom marketingu i sprzedaży oraz zwiększyć przychody przedsiębiorstwa. Ponadto, narzędzie to jest pomocne w tworzeniu dogłębnych person klientów.

Lattice Engines

2. Crowdbooster

Masz wrażenie, że stosowane przez Ciebie narzędzia nie gromadzą pełnych danych o zaangażowaniu klientów Twojej firmy? Crowdbooster kładzie nacisk na działania angażujące grupę docelową, dogłębnie analizując użytkowników i sugerując, jak dopasować content do ich potrzeb, a także w jaki sposób nawiązać kontakt z ewangelistami marki. Poza tym usługa zawiera wszystkie standardowe funkcjonalności dla platformy wspierającej zarządzanie aktywnością w mediach społecznościowych.

Crowdbooster

3. Picreel

Badania wykazują, że aż 96% internautów nie wraca na stronę internetową, na której nie dokonali zakupu. Picreel potrafi skutecznie przeciwdziałać temu zjawisku, analizując ruch kursora po stronie internetowej i wyświetlając użytkownikowi spersonalizowane oferty, kiedy ten chce opuścić witrynę. Charakter prezentowanych komunikatów może być różny — od rabatów, przez darmowy produkt, po specjalny kupon. Ponadto można zaproponować użytkownikowi wypełnienie ankiety, na podstawie której będzie wiadomo, dlaczego opuścił stronę internetową lub porzucił koszyk.

Picreel

4. Formisimo

Dwie trzecie osób rezygnuje z zakupu na etapie koszyka. Aby zmniejszyć tę liczbę, warto skorzystać z narzędzia Formisimo, które pomoże Ci dotrzeć do tych klientów, poprzez analizę ich interakcji z formularzami na Twojej stronie internetowej, generując raport wskazujący największe problemy na podstawie 54 metryk. Usługa usprawnia wszelkiego rodzaju formularze — od rejestracji, przez koszyk w sklepie internetowym, po formularze kontaktowe. Dodatkową zaletą programu jest możliwość kontrolowania wpływu zmian w konstrukcji formularzy na liczbę klientów dokonujących zakupu.

Formisimo

5. Crazy Egg

Wielu doświadczonych marketerów doskonale wie, czym jest badanie eyetrackingowe. Na podobnej zasadzie działa Crazy Egg – narzędzie, które rejestruje sposób poruszania się użytkowników po stronie internetowej oraz analizuje ich kliknięcia. W ten sposób tworzy ono mapy ciepła witryny, dzięki którym wiadomo jakie treści oraz elementy strony przyciągają uwagę odbiorców, a jakich w ogóle nie dostrzegają. Crazy Egg analizuje również zachowania użytkowników i grupuje ich według aktywności i kryterium geograficznego. Dzięki tym rozwiązaniom z powodzeniem można przeprojektować stronę internetową tak, aby skutecznie realizowała ona swoje cele.

Crazy Egg

Przeczytaj również: 6 narzędzi analitycznych przydatnych w marketingu

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 
  • Grzesiek

    Picreel był narzędziem, którego szukałem. Że też trzeba mieć tyle różnych webappów i śledzić to wszystko. Chciałbym jeden większy panel z wynikami tych nardędzi 😉

  • Daniel

    Stanowczo muszę wypróbować CrazyEgg. Chcę by na mojej stronie ulepszano tylko to co ma znaczenie.

    • Paulo

      Samo się nie zrobi. Chcieć to nie móc 😀

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?