Plan marketingowy to najlepszy sposób na sprawne osiągnięcie celów, które stawiają przed marką osoby zarządzające. Odpowiedni dobór narzędzi marketingowych, właściwe korzystanie z zasobów firmy oraz optymalne rozłożenie konkretnych działań w czasie, bezpośrednio wpływa na budowanie pozycji marki na rynku.

Poznajcie 5 powodów, dla których warto przygotować plan marketingowy dla marki.

1. Organizacja pracy

Klienci szukający pomocy w działaniach marketingowych zazwyczaj zgłaszają się do nas, ponieważ nie wiedzą, od czego zacząć promocję swojej marki. W takiej sytuacji najważniejsze jest znalezienie złotej metody na zorganizowanie pracy zespołu. Istotne jest, aby jasno określić cele i wybrać główne zadania niezbędne do ich osiągnięcia. Ubranie ich w ramy planu marketingowego pozwoli rozpocząć działania promocyjne oraz utrzymać ich odpowiednie tempo.

2. Optymalizacja budżetu

Wiele firm, które pokusi się o analizę efektywności działań marketingowych w poprzednich latach, przekonuje się, że inwestycja w dane rozwiązanie nie przyniosła oczekiwanych efektów. Plan marketingowy umożliwia refleksję na temat wydatków oraz przemyślane lokowanie środków na realizację działań, które przyniosą konkretną korzyść, np. zwiększą liczbę klientów marki.

3. Monitoring rynku

Potrzeby klientów ewoluują, a wielość ofert na rynku sprawia, że mogą oni zmieniać swoje upodobania bez ograniczeń. Stworzenie planu marketingowego pozwala wziąć pod lupę nie tylko konsumenta, ale przede wszystkim konkurencję. Dzięki takim informacjom możesz konfrontować własne działania z tymi, które podejmują inni producenci czy usługodawcy w Twojej branży.

4. Weryfikacja strategii

W trakcie przygotowywania planu marketingowego może okazać się, że Twój pomysł na biznes jednak nie jest skazany na sukces. Powodem może być brak odpowiedniej wiedzy czy kompetencji lub ograniczenia finansowe, które mogę okazać się barierą nie do przeskoczenia. Wtedy warto zastanowić się nad zmianą kierunku działań, zanim będzie za późno na odzyskanie zainwestowanego kapitału.

5. Rozwój zespołu firmy

Plan marketingowy dopasowany do zasobów Twojej firmy to wyznaczenie kursu w stronę sukcesu, ale również wyposażenie pracujących dla Ciebie specjalistów o dodatkowe umiejętności potrzebne do pełnej realizacji lub koordynacji działań w nim zawartych. Plan zawiera przepis na osiągnięcie celów oraz zachęca członków zespołu do rozwoju — zapoznawania się z nowinkami technologicznymi oraz stworzenia nowych standardów komunikacji z klientem.

Zastanawiasz się, jak plan marketingowy przyczyni się do rozwoju Twojej marki? Skontaktuj się z naszym ekspertem.

Przeczytaj również: Dlaczego potrzebujesz planu marketingowego? oraz Plan marketingowy – droga rozwoju Twojej marki?

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn



  • Ilona

    Jak wygląda Państwa praca z klientem nad takim planem?

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?