Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
5 cech atrakcyjnego sloganu
Slogan, inaczej tagline to hasło reklamowe, które ma jedną, ważną misję: porwać tłumy potencjalnych klientów Twojej marki. Aby zadanie można było uznać za wykonane, slogan musi być na tyle atrakcyjny by żyć własnym życiem, jako kotwica w umysłach ludzi. Jak tego dokonać?
To ważne, aby hasło reklamowe był krótkim przesłaniem oddającym charakter i tożsamość marki. Tylko w ten sposób, w pamięci odbiorców utrwalony zostanie pożądany związek sloganu z firmą, co zwrotnie wpłynie na ogólny rozwój marki, w szczególności popularyzacji jej wizerunku. Wobec tego naszym celem jest stworzenie hasła reklamowego, które przede wszystkim jest niepowtarzalne, ale również poprawne w swej konstrukcji. O tym jak utworzyć dobry tagline pisaliśmy już wcześniej, dzisiaj przedstawię w punktach te elementy hasła reklamowego, które czynią go rozpoznawalnym.
1. Z rymem i rytmem
Większość haseł, którym udało się zawojować świat i pozostać w pamięci tysięcy osób to te, które są chwytliwe i atrakcyjne. Innymi słowy są z rymem i rytmem. Hasła reklamowe, które są miłe dla ucha i/lub łatwe do wypowiedzenia są zwykle łatwiejsze do zapamiętania. Badania wykazały, że ludzie mają tendencję do szybszego odtwarzania tych słów, które są śpiewane. Dlatego jeśli chcesz by Twoja marka była jeszcze bardziej rozpoznawalna – zainwestuj w dźwiękowy jingle, który dodatkowo wzmocni przekaz sloganu.
2. Prosto i krótko
Hasła reklamowe przypięte do logo firmy muszą być banalnie proste i krótkie. Choć nasza pamięć robocza mieści +/- 5 elementów, spójrz na dwuczłonowe slogany Appla, czy HTC. Staraj się ograniczyć swój tagline do prostego, krótkiego zdania bądź frazy.
3. Tylko to co najważniejsze.
Dobre hasło reklamowe zwykle robi duże wrażenie wśród potencjalnych klientów. Dlatego znajdź sposób na to, aby za jego pośrednictwem przekazać odbiorcom kluczowy obszar działalności Twojej firmy. Zastanów się: co chciałbyś w jednym zdaniu powiedzieć każdemu, kto przeczyta Twój slogan?
4. Wyróżnik
Pokaż, że jesteś zaangażowany w budowanie więzi z klientem. Co Cię wyróżnia na tle konkurencji? Poprzez slogan możesz wyjaśnić swoją troskę o potrzeby odbiorcy lub zapewnić mu wysoką jakość usług. Upewnij się, że to, co przekazujesz poprzez swój slogan jest spójne z ogólnymi założeniami Twojej firmy. Chwytliwe hasło reklamowe firmy Avis doskonale obrazuje docenianą przez klientów uczciwość: „Jesteśmy numerem dwa, więc jeszcze bardziej się staramy”.
5. Uczciwość jako podstawa
Tylko poprzez bycie spójnym i autentycznym Twoja marka odniesie sukces. Jeśli chcesz, aby slogan był atrakcyjny dla innych osób, zadbaj o to, by odzwierciedlał szczere intencje Twojej firmy.
Dobre hasło reklamowe to niezbędny warunek sukcesu każdej firmy. W sprytny sposób pomaga zapoznać ludzi z tym, czym firma jest i w jakim kierunku zmierza. Dlatego wiedza know-how w tym obszarze jest kluczowa. Postaraj się zapamiętać wszystkie elementy sloganu, które wyróżniają go pośród innych, mniej rozpoznawalnych i wykorzystaj przyswojone informacje w praktyce. Wtedy proces brandingu lub rebrandingu będzie przyjemny i owocny.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.