Slogan, inaczej tagline to hasło reklamowe, które ma jedną, ważną misję: porwać tłumy potencjalnych klientów Twojej marki. Aby zadanie można było uznać za wykonane, slogan musi być na tyle atrakcyjny by żyć własnym życiem, jako kotwica w umysłach ludzi. Jak tego dokonać?

To ważne, aby hasło reklamowe był krótkim przesłaniem oddającym charakter i tożsamość marki. Tylko w ten sposób, w pamięci odbiorców utrwalony zostanie pożądany związek sloganu z firmą, co zwrotnie wpłynie na ogólny rozwój marki, w szczególności popularyzacji jej wizerunku. Wobec tego naszym celem jest stworzenie hasła reklamowego, które przede wszystkim jest niepowtarzalne, ale również poprawne w swej konstrukcji. O tym jak utworzyć dobry tagline pisaliśmy już wcześniej, dzisiaj przedstawię w punktach te elementy hasła reklamowego, które czynią go rozpoznawalnym.

1. Z rymem i rytmem

Większość haseł, którym udało się zawojować świat i pozostać w pamięci tysięcy osób to te, które są chwytliwe i atrakcyjne. Innymi słowy są z rymem i rytmem. Hasła reklamowe, które są miłe dla ucha i/lub łatwe do wypowiedzenia są zwykle łatwiejsze do zapamiętania. Badania wykazały, że ludzie mają tendencję do szybszego odtwarzania tych słów, które są śpiewane. Dlatego jeśli chcesz by Twoja marka była jeszcze bardziej rozpoznawalna – zainwestuj w dźwiękowy jingle, który dodatkowo wzmocni przekaz sloganu.

2. Prosto i krótko

Hasła reklamowe przypięte do logo firmy muszą być banalnie proste i krótkie. Choć nasza pamięć robocza mieści +/- 5 elementów, spójrz na dwuczłonowe slogany Appla, czy HTC. Staraj się ograniczyć swój tagline do prostego, krótkiego zdania bądź frazy.

3. Tylko to co najważniejsze.

Dobre hasło reklamowe zwykle robi duże wrażenie wśród potencjalnych klientów. Dlatego znajdź sposób na to, aby za jego pośrednictwem przekazać odbiorcom kluczowy obszar działalności Twojej firmy. Zastanów się: co chciałbyś w jednym zdaniu powiedzieć każdemu, kto przeczyta Twój slogan?

4. Wyróżnik

Pokaż, że jesteś zaangażowany w budowanie więzi z klientem. Co Cię wyróżnia na tle konkurencji? Poprzez slogan możesz wyjaśnić swoją troskę o potrzeby odbiorcy lub zapewnić mu wysoką jakość usług. Upewnij się, że to, co przekazujesz poprzez swój slogan jest spójne z ogólnymi założeniami Twojej firmy. Chwytliwe hasło reklamowe firmy Avis doskonale obrazuje docenianą przez klientów uczciwość: „Jesteśmy numerem dwa, więc jeszcze bardziej się staramy”.

5. Uczciwość jako podstawa

Tylko poprzez bycie spójnym i autentycznym Twoja marka odniesie sukces. Jeśli chcesz, aby slogan był atrakcyjny dla innych osób, zadbaj o to, by odzwierciedlał szczere intencje Twojej firmy.

Dobre hasło reklamowe to niezbędny warunek sukcesu każdej firmy. W sprytny sposób pomaga zapoznać ludzi z tym, czym firma jest i w jakim kierunku zmierza. Dlatego wiedza know-how w tym obszarze jest kluczowa. Postaraj się zapamiętać wszystkie elementy sloganu, które wyróżniają go pośród innych, mniej rozpoznawalnych i wykorzystaj przyswojone informacje w praktyce. Wtedy proces brandingu lub rebrandingu będzie przyjemny i owocny.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?