Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
5 kroków rozwoju marki usługi profesjonalnej
Tworząc smaczne danie musimy wiedzieć dla kogo gotujemy i jakich produktów potrzebujemy. Oprócz dobrej jakości składników dbamy także o sposób ich przyrządzania – tak, aby efekt końcowy cieszył nie tylko podniebienie, ale też oko.
Podobnie rzecz się ma z koncepcją rozwoju marki naszej firmy – by efekt końcowy wzmagał apetyt musimy z powodzeniem przejść przez kilka etapów. Dzisiaj powiemy o pięciu krokach rozwoju marki usługi profesjonalnej.
O tym jak ważna jest marka w świecie usług profesjonalnych i co decyduje o jej sile pisaliśmy w artykule Wizerunek marki.
Definicja „brand development”
Rozwój marki usługi profesjonalnej to dynamiczny proces jej tworzenia od samej koncepcji po szczegółowe projektowanie, wypracowanie i umacnianie pozycji na rynku.
Dzielimy ten proces na trzy etapy:
• 1 etap: opracowanie strategii marki, zgodnej z misją i wizją firmy (ogólną strategią biznesową);
• 2 etap: tworzenie narzędzi dzięki którym możliwa będzie swobodna komunikacja marki (logo, slogan, strona internetowa);
• 3 etap: wzmacnianie pozycji nowo powstałej bądź uaktualnionej marki.
Strategia rozwoju marki usługi profesjonalnej to sposób przechodzenia twojej firmy przez poszczególne etapy. Ukazuje nam dynamikę związaną z realizacją zadań i zdolnością radzenia sobie z trudnościami. By tych problemów było jak najmniej, a proces rozwoju usługi profesjonalnej był płynny, przygotowaliśmy dla was 5 kroków, które mają posłużyć jako drogowskazy.
Krok 1: zdefiniuj i wyszukaj grupę docelową
Jasno określ do kogo ze swoją usługą chcesz trafić: zidentyfikuj potrzeby grupy i pomyśl o potencjalnym wizerunku twojego produktu w umysłach ludzi.
Przy wyborze grupy przydatna jest tendencja do zawężania pola widzenia: koncentrowanie uwagi na konkretnej grupie docelowej, która jest w miarę jednorodna. Pomocne to jest przy ewaluacji statystycznej – określaniu zmiennych, które chcemy mierzyć.
Kwestia przeprowadzania badań nad grupą docelową jest kluczowa – pozwala na jej charakterystykę, antycypację potrzeb i przede wszystkim okresową ocenę twojej marki. Dlatego warto je wprowadzić jako stały element strategii marketingowej.
Krok 2: pozycjonowanie marki
Kierując się zasadą, że na pierwszym miejscu nic nie znajduje się przez przypadek zastanów się jak twoja firma różni się od konkurencyjnych i dlaczego to właśnie z twoich usług powinni korzystać potencjalni klienci z grupy docelowej.
Pamiętaj, że komunikat pozycjonujący powinien trafiać do różnych grup docelowych, twoich potencjalnych konkurentów, partnerów i sponsorów. Ma odpowiadać na różne potrzeby i zaspokajać głód informacyjny szerokiego wachlarza odbiorców.
Krok 3: rozwijanie nazwy, loga i sloganu – tak by ułatwiał pozycjonowanie marki
Systematycznie sprawdzaj jak twoi odbiorcy reagują na symbole marki; ta informacja zwrotna jest aktywnym elementem nadającym kierunek zmian (rozwoju twojej firmy).
Krok 4: określenie treści strategii marketingowej
Chcemy by była zgodna z założeniami firmy i odpowiadała na „gorące” potrzeby klientów naszej grupy docelowej. Ten krok jest istotny z tego względu, że treść strategii marketingowej stanowi o reputacji naszej firmy i stopniu zauważalności marki na rynku, co zwrotnie wpływa na mocną, stabilną pozycję.
Krok 5: tworzenie i rozwijanie strony internetowej twojej usługi profesjonalnej
Strona internetowa to najważniejsze medium w rozwoju twojej marki. Jest miejscem cennych treści nt. twojej usługi objętych SEO i pozyskiwania nowych klientów. Dlatego ważne jest zadbanie o jej treść i formę, które wpływają na wydajność. Warto tutaj być na bieżąco i podążać za rozwojem techniki.
Jeśli pomyślnie pokonałeś wszystkie 5 kroków, nie pozostało ci nic innego jak wdrożenie strategii rozwoju marki usług profesjonalnych w życie. Implementacja rozpoczyna najważniejszy etap w życiu twojej firmy – ewaluację każdego aspektu rozwoju usługi profesjonalnej w praktyce.
Dzięki systematycznym ocenom strategii firmy będziemy w stanie antycypować zagrożenia i konieczność zmian ze względu na dynamikę współczesnego rynku.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Agnieszka – Prawa Twórców
-
Mikołaj Lech | Znaki Towarowe Blog