Ostatnio podzieliliśmy się z Wami naszymi typami najlepszych polskich reklam świątecznych, a dziś przyszedł czas na przegląd spotów marek ze świata. O jakich kampaniach w tym roku huczy w branży?

1. Tradycji musi stać się zadość

Kampanie świąteczne co roku odwołują się do innej wartości kojarzącej się z atmosferą świąt. Opowiadają o spędzaniu czasu razem, życzliwości, radości czy dzieleniu się. Przez wiele wiele lat bezwzględnym liderem wśród gwiazdkowych reklam była Coca-Cola. Pierwsza emisja świątecznej reklamy koncernu z czerwonymi ciężarówkami oznaczała jedno… świąteczna batalia ruszyła! W tym roku Coca-Cola wyemitowała świąteczny spot, którego hasłem przewodnim jest: „This Christmas don’t believe everything you’re told and #FollowYourHeart”. Zobaczcie!

2. Wyciskacz łez

Najbardziej wzruszający świąteczny spot tego roku, który w zastraszającym tempie stał się viralem i zawładnął siecią, został stworzony dla niemieckiej sieci handlowej Edeka. Ile można pokazać w kilkudziesięciosekundowej kreacji? Dużo! Wideo opowiada historię seniora, który po raz kolejny dowiaduje się, że tegoroczne święta spędzi bez rodziny. Wyobrażenie samotnych świąt i ogromna chęć ściągnięcia najbliższych popycha mężczyznę do… zresztą sami zobaczcie.

3. Emocjonalny rollercoaster

W świątecznym spocie ze ścieżką dźwiękową „Half of the world away” zespołu Oasis, twórcy reklamy pragnęli przekazać, że nie dla wszystkich Święta Bożego Narodzenia to czas radości, ale dla wielu smutku i samotności. Hasłem kampanii jest „Pokaż komuś, że jest kochany w te święta”. Reklama wzrusza do łez i z pewnością pomoże John Lewis i fundacji charytatywnej Age UK zebrać środki na wsparcie samotnych osób starszych. Gromkie brawa! #ManOnTheMoon

4. Dzieci w służbie świąt

Spot Toy’R’Us pod hasłem „Light Up Someone’s Christmas” pokazuje święta z perspektywy dziecka, które często potrafi dostrzec znacznie więcej niż osoba dorosła. Sprawdźcie sami, w jaki sposób dzieciaki potrafią podarować odrobinę świątecznej magii nie tylko najbliższym.

5. Dla każdego coś miłego

Świąteczna reklama serwisu PornHub niewątpliwie zaskakuje. Spot jest bardzo tradycyjny, przedstawia rodzinną atmosferę świąt, jednak prezent, jaki dziadek otrzymuje od swojego wnuka, zdecydowanie nie jest tradycyjny. Czy propozycja PornHub to dobry prezent? Nie oceniamy. Natomiast subtelne i zabawne podejście do kontrowersyjnego tematu, zyskało naszą aprobatę.

Przeczytaj również: 5 najciekawszych polskich reklam świątecznych oraz Garść dobra i szczypta magii, czyli przepis na reklamę świąteczną.

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • aalicjaa

    Uwielbiam te świąteczne wyciskacze łez! Ale żart w stylu PornHub śmiga po fejsbooku jak mało która reklama.

  • Badi

    hehehe PornHub poleciał po bandzie

  • muchka_88

    a mnie w tym roku zauroczyła reklama „Edeka” z tym dziadkiem… obejrzałam chyba z 20 razy i za każdym kolejnym razem płaczę… jeśli o to chodziło twórcom, to wyszło im super ;PP

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?