W procesie budowania silnej marki usług profesjonalnych nie chodzi tylko o zbudowanie nienagannego wizerunku i reputacji. Rynek podlega turbulentnym warunkom, a konkurencja „nie śpi”, stąd wyżej wymienione elementy są niewystarczające do osiągnięcia wszystkich celów biznesowych firmy.

To, co ma znaczenie to sposoby, które pozwolą na podtrzymanie dotychczasowego status quo (doskonałej reputacji usługi) w umysłach grupy docelowej. Możliwe jest to dzięki oddziaływaniu na procesy spostrzegania marki. Im bardziej jest widoczna i rozpoznawalna, tym łatwiej zapamiętujemy i chętniej z niej korzystamy. Osiągniemy to dzięki pięciu narzędziom, o których przygotowaliśmy treściwą prezentację.

1. Prezentacja usług za pomocą wartości dodanych

Firmy usług profesjonalnych większość swojego budżetu poświęcają na działania marketingowe, w szczególności reklamę. Tradycyjne kampanie reklamowe choć zapewniają zauważalność na rynku, jednocześnie są pozbawione funkcji wzmacniającej reputację firmy. W to miejsce wpasowują się dwa elementy, które skutecznie budują markę. Są to środki przekazu wiedzy deklaratywnej i proceduralnej, takie jak artykuły czy e-booki. Za ich pośrednictwem dostarczamy kompleksowych informacji na temat naszej usługi a także dzielimy się swoim wieloletnim doświadczeniem.

Reklama Twojej usługi daje jasny przekaz grupie docelowej: “sprzedaję tą usługę, bo tak mówię”, zaś dobrze napisany artykuł o Twojej działalności pozwala na samodzielne wyciąganie wniosków przez odbiorców i ocenę poziomu Twojej usługi. Artykuł w sposób bezpośredni ukazuje ogrom wiedzy i doświadczenia, jakie posiadają specjaliści w danej branży.

Uchylając płaszcz wiedzy profesjonalnej nie wchodzimy w jednostronną relację z naszymi odbiorcami, ale w  relację win-win . Dzielimy się naszą wiedzą i kompetencjami, a w zamian otrzymujemy coś znacznie cenniejszego – zaufanie i lojalność grupy docelowej.

2. Koncentracja na wysokiej jakości treści

Dbanie o rodzaj udostępnianej treści jest kluczowym aspektem współczesnego brandingu. Wiedza profesjonalna, którą przekazujemy powinna być aktualizowana nowymi, naukowymi i publicystycznymi treściami.

Tylko w ten sposób przekażemy rzetelną wiedzę, która wzmocni wiarygodność naszych usług. Pisanie książek o tematyce naszej działaności ma na celu nie tylko pozyskanie nowych odbiorców, ale też podtrzymanie więzi z aktualną grupą docelową, co ma ścisły związek z kolejnym krokiem.

3. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z co-partnerami

Inicjowanie i podtrzymywanie kontaktów koreluje dodatnio z wysokiej jakości treścią, udostępnianą grupie odbiorców. Warto podjąć współpracę z innymi usługami profesjonalnymi, których efekt pracy pośrednio wpłynie na wizerunek naszej marki. Ściśle z jakością udostępnianych treści wiąże się implementacja wiedzy naukowej, potwierdzonej badaniami.

Prowadzenie badań na własną rękę jest przedsięwzięciem pozytywnie wpływającym na wiarygodność marki, a które wiąże się z nawiązaniem współpracy z firmą zajmującą się metodologią i analizą statystyczną. Tylko trafne, wystandaryzowane, rzetelne wyniki stanowią o wysokiej jakości treści, którą aplikujemy.

4. Widoczność w sieci

Najbardziej podstawowym narzędziem, dzięki któremu nasza firma będzie łatwiej rozpoznawalna jest wykorzystanie w skuteczny sposób przestrzeni internetowej. W dzisiejszym świecie, kiedy większość klientów szukając usługi korzysta z wyszukiwarek internetowych, firmy z renomą i stabilną marką, ale bez własnej strony internetowej – zawężają swoją grupę potencjalnych klientów.

Również samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Duża konkurencyjność na rynku rządzi się swoimi prawami. Tak jak w dżungli, gąszcz ofert podlega jednej zasadzie – wygrywa silniejszy tzn. lepiej wypozycjonowany. Optymalizowanie stron pod względem treści i fraz kluczowych zgodnie z SEO jest tutaj najważniejszą kwestią. Warto zadbać o ten aspekt, zaczynając od  analizy dotychczasowego pozycjonowania swojej strony i znalezienia elementów, które można ulepszyć.

5. Social Media

Mając w dyspozycji wartościową treść poszukujemy dróg, które umożliwią nam dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Potocznie mówiąc, aby słowo stało się ciałem potrzebujemy narzędzi udostępniania. Takie narzędzia oferują nam social media. Za pomocą społecznościowych platform dzielimy się nie tylko swoją profesjonalną wiedzą, ale tym samym inicjujemy interakcje, które są źródłem informacji zwrotnych.

Poprzez narzędzia social media nawiązujemy nowe kontakty z odbiorcami i pielęgnujemy więzi z dotychczasową grupą docelową. W ten sposób usługodawca jest w stanie dotrzeć nawet do kręgów społeczności lokalnej.

Dzięki tym podstawowym narzędziom, zapewnimy naszej marce rozpoznawalność wśród gąszczu podobnych usług profesjonalnych, co zwrotnie umocni reputację firmy.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?