Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
5 ważnych kwestii przy tworzeniu reklam na Facebooku
Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku wydaje się proste i intuicyjne. Są jednak elementy, których zaniedbanie może spowodować klapę i wyrzucenie pieniędzy w błoto. Zależy Ci na tym, aby reklama przyniosła oczekiwany efekt, a zainwestowane środki zwróciły się w postaci zaangażowania fanów i nowych zleceń? Przedstawiam 5 elementów, które musisz wziąć pod uwagę konfigurując reklamę dla swojej marki.
1. Konfiguracja celu kampanii
Pierwszym krokiem jest ustalenie celu kampanii. Pragniesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony internetowej? Zależy Ci na dużej liczbie lajków pod zdjęciem? A może chcesz powiększyć grono fanów? Zastanów się, jakiego efektu oczekujesz po zakończeniu kampanii, a następnie wybierz najlepszy dla siebie wariant.
2. Budżet i harmonogram wyświetlania reklam
Jeśli planujesz, aby Twoje reklamy pojawiały się bez przerwy, w zestawie reklam ustal budżet dzienny. Natomiast gdy chcesz, aby zestaw reklam był wyświetlany w ściśle określonym czasie, na przykład wtorki i czwartki między 17:00 a 22:00, ustaw budżet całkowity, a następnie doprecyzuj harmonogram emisji (opcja dostępna w narzędziu Power Editor).
3. Dobór grupy odbiorców
To jeden z kluczowych czynników decydujących o sukcesie kampanii. Im więcej czasu poświęcisz na określenie odbiorców reklamy, tym lepsze uzyskasz efekty. Nie ograniczaj się jedynie do lokalizacji, płci czy wieku. Zastanów się, jakie strony lubią Twoi potencjalni klienci, czym się interesują, gdzie pracują, jaki jest status ich związku. Możliwości jest wiele. Pomocne mogą okazać się grupy niestandardowych odbiorców, na przykład osoby, które odwiedziły stronę www Twojej firmy.
4. Przyciągający obraz i treść
To właśnie te elementy decydują o zainteresowaniu reklamą. Stwórz krótki komunikat, który przyciągnie uwagę odbiorców, i biorąc pod uwagę zalecany rozmiar, dobierz do niego oryginalną grafikę. Pamiętaj, aby tekst nie przekraczał 20% powierzchni zdjęcia. Jeśli będzie go więcej, Facebook prawdopodobnie odrzuci Twoją reklamę. Po dodaniu obrazu i tekstu, zobacz, jak stworzona przez Ciebie reklama prezentuje się w aktualnościach na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.
5. Optymalizacja
Podstawą dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej na Facebooku jest jej stała optymalizacja. Twórz po kilka zestawów reklam, tak aby poznać skuteczność każdej z możliwych konfiguracji. Niech różnią się od siebie grupą odbiorców, lokalizacją reklamy, godziną wyświetlenia, tekstem czy obrazem. Tylko w ten sposób sprawdzisz, jaki rodzaj przekazu najbardziej trafia do odbiorców, a przy tym generuje najniższe koszty.
Przeczytaj również: Social media – przemyślane od A do Z oraz Jak działać w social media?
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Szymon Laszewicz
E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.
-
Aniamania
-
Łuki
-
Jarys
-
Wojtas
-
Ania