Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku wydaje się proste i intuicyjne. Są jednak elementy, których zaniedbanie może spowodować klapę i wyrzucenie pieniędzy w błoto. Zależy Ci na tym, aby reklama przyniosła oczekiwany efekt, a zainwestowane środki zwróciły się w postaci zaangażowania fanów i nowych zleceń? Przedstawiam 5 elementów, które musisz wziąć pod uwagę konfigurując reklamę dla swojej marki.

1. Konfiguracja celu kampanii

Pierwszym krokiem jest ustalenie celu kampanii. Pragniesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony internetowej? Zależy Ci na dużej liczbie lajków pod zdjęciem? A może chcesz powiększyć grono fanów? Zastanów się, jakiego efektu oczekujesz po zakończeniu kampanii, a następnie wybierz najlepszy dla siebie wariant.

reklama na Facebooku

2. Budżet i harmonogram wyświetlania reklam

Jeśli planujesz, aby Twoje reklamy pojawiały się bez przerwy, w zestawie reklam ustal budżet dzienny. Natomiast gdy chcesz, aby zestaw reklam był wyświetlany w ściśle określonym czasie, na przykład wtorki i czwartki między 17:00 a 22:00, ustaw budżet całkowity, a następnie doprecyzuj harmonogram emisji (opcja dostępna w narzędziu Power Editor).

2

3. Dobór grupy odbiorców

To jeden z kluczowych czynników decydujących o sukcesie kampanii. Im więcej czasu poświęcisz na określenie odbiorców reklamy, tym lepsze uzyskasz efekty. Nie ograniczaj się jedynie do lokalizacji, płci czy wieku. Zastanów się, jakie strony lubią Twoi potencjalni klienci, czym się interesują, gdzie pracują, jaki jest status ich związku. Możliwości jest wiele. Pomocne mogą okazać się grupy niestandardowych odbiorców, na przykład osoby, które odwiedziły stronę www Twojej firmy.

reklama na Facebooku

4. Przyciągający obraz i treść

To właśnie te elementy decydują o zainteresowaniu reklamą. Stwórz krótki komunikat, który przyciągnie uwagę odbiorców, i biorąc pod uwagę zalecany rozmiar, dobierz do niego oryginalną grafikę. Pamiętaj, aby tekst nie przekraczał 20% powierzchni zdjęcia. Jeśli będzie go więcej, Facebook prawdopodobnie odrzuci Twoją reklamę. Po dodaniu obrazu i tekstu, zobacz, jak stworzona przez Ciebie reklama prezentuje się w aktualnościach na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

reklama na Facebooku

5. Optymalizacja

Podstawą dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej na Facebooku jest jej stała optymalizacja. Twórz po kilka zestawów reklam, tak aby poznać skuteczność każdej z możliwych konfiguracji. Niech różnią się od siebie grupą odbiorców, lokalizacją reklamy, godziną wyświetlenia, tekstem czy obrazem. Tylko w ten sposób sprawdzisz, jaki rodzaj przekazu najbardziej trafia do odbiorców, a przy tym generuje najniższe koszty.

Przeczytaj również: Social media – przemyślane od A do Z oraz Jak działać w social media?

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn



  • Aniamania

    Pani Olgo, teraz nie dam się zrobić w bambuko na fajsie przez własną głupotę! Dzięki za wartościowy wpis 🙂

  • Łuki

    Och… teraz to widzę, że planowałem i konfigurowałem reklamy „po łebkach”, dlatego nie było widać oczekiwanych rezultatów. Pani Olgo, mogę gdzieś sprawdzić ile tekst zajmuje miejsca, są jakieś appki, programy które mi to sprawdzą? Zauwazyłem, ze czasmi FB łyknie reklamke gdzie jest wiecej tekstu ale to zdaża sie sporadycznie, nie rozumiem dlaczzego są jakies ogranicznia……

  • Jarys

    No w końcu udało mi się ustawić reklammy. Wcześnie to wydawało się czarną magią. Dzięki!

  • Wojtas

    Wszystko super, szkoda tylko, że Facebook nieustannie wprowadza jakieś ograniczenia. Przynajmniej udało mi się dzisiaj podpiąć Instagram pod Fb’kowe reklamy, zobaczymy jakie będą rezultaty

  • Ania

    czeka mnie pierwsza kampania na facebooku, teraz wreszcie wiem jak to zrobić:))

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?