Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
7 najczęstszych błędów w layoutach stron internetowych
Nawet najładniejsze i najbardziej pomysłowe witryny internetowe, otrzymujące wyróżnienia w międzynarodowym konkursie Awwwards mogą być niewygodne dla odwiedzających. Na poziom czytelności oraz wygody użytkownika wpływa bardzo wiele elementów, o których twórcy www czasami zapominają. Pokrótce omówię dziś te najbardziej kluczowe.
1. Gdzie jest wyszukiwarka?
Strona internetowa wraz ze wszystkimi funkcjami jest w sumie jednym ogromnym zbiorem informacji. Aby wygodnie wyszukać treści, które nas interesują, zazwyczaj korzystamy z wyszukiwarki. Element ten jest często traktowany po macoszemu, zatem znalezienie konkretnej treści zajmuje dużo czasu i nie przynosi efektów, co negatywnie wpływa na doświadczenie użytkownika.
2. Zła nawigacja
Użytkownicy powinni znajdować poszukiwaną treść w możliwie najszybszy sposób. W ostatnich latach, gdy przeglądarki oraz same urządzenia stają się coraz doskonalsze, webdeweloper ma zdecydowanie większe pole do popisu w tym zakresie. Ważne jest, by pamiętać, że jeśli użytkownicy nie mogą dojść na stronie do tego, czego potrzebują w maksymalnie 3 kliknięciach, to w zdecydowanej większości opuszczają www.
3. Wizualna niekonsekwencja
Niedoświadczeni projektanci stron tworzą różniące się wizualnie podstrony. Może i wygląda to ładnie, ale z badań wynika, że powoduje to u odwiedzających poczucie chaosu. Z tego względu należy zwrócić uwagę na to, by każda podstrona miała charakterystyczne elementy wspólne, co zwiększy przejrzystość zastosowanej architektury treści.
4. Nieprzyjazne rozdzielczości
Choć od niemal roku nawet Google dodatkowo punktuje w wynikach wyszukiwania strony responsywne, większość witryn nadal nie jest dostosowanych do urządzeń mobilnych i stosuje rozdzielczość 1024×768 pikseli. Warto spojrzeć na analizę używanych rozdzielczości przez odwiedzających za pośrednictwem Google Analytics lub W3 Schools Browser Stats i dostosować swoją www do najnowszych prawideł.
Najpopularniejsze rozdzielczości ekranu wśród odwiedzających stronę brandpro.pl
5. Zbyt duża ilość grafik
Grafiki są elementem najbardziej przyciągającym uwagę odwiedzających stronę. Stosowanie zbyt wielu ilustracji spowalnia proces ładowania strony, a w połączeniu z ciężkimi skryptami sprawia, że strona może nie być płynnie wyświetlana na słabszych urządzeniach. W dobie standardu CSS 3 oraz bardzo małych plików wiele elementów witryny, takich jak ikony można zastąpić mało ważącymi materiałami SVG.
Praca w programie do kompresji zdjęć
6. Brak kompresji
Punkt ten jest ściśle związany zarówno z layoutem, jak i wydajnością strony. Już na etapie projektowania szablonu strony warto przemyśleć, które elementy będą kompresowane. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo megabajtów transferu przy każdej wizycie użytkownika.
7. Nieczytelna paleta kolorów
Nawet najwygodniejsza w nawigacji witryna polegnie w starciu z użytkownikiem, gdy będzie nieczytelna. Brak zastosowania przyjaznej dla odwiedzającego palety kolorów oraz przejrzystej typografii spowoduje, że content będzie dla użytkownika niewygodny do przyswojenia.
Znalazłeś błędy na swojej stronie internetowej? Pozwól nam się im przyjrzeć – wspólnie zastanowimy się, jak poprawić wygląd i funkcjonalność Twojej witryny.
Przeczytaj również: Audyt strony internetowej, czyli co możesz poprawić? oraz Bezpieczeństwo Twojej strony internetowej.
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Kozek
-
emil69
-
Wojciech Olszewski
-
-
Robson
-
Tomasz
-
Podróżnik
-
Wojciech Olszewski
-