Optymalizacja wyszukiwarek internetowych (inaczej SEO) jest istotnym elementem strategii marketingowych usług profesjonalnych. Bezpośrednio wpływa na rozpoznawalność marki i tym samym pozyskiwanie klientów. Pośrednio zaś determinuje kierunek rozwoju całego potencjału firmy. Stąd tak ważne jest wykorzystanie możliwości SEO w sposób trafny i maksymalnie poprawny.

Poniżej zamieściliśmy typowe błędy popełniane w tym obszarze przez wiele usług profesjonalnych. Mądrość ludowa głosi, że jak się nie wywrócisz, to się nie nauczysz. Ja Was jednak zachęcam do uczenia się na błędach innych, gdyż swoje własne mogą kosztować upadkiem wizji, o której kreacji marzyliśmy całe życie.

Błąd nr 1: ustalanie nierzeczywistych celów SEO w odniesieniu do rankingów, harmonogramów i potencjalnego zasięgu oddziaływań biznesowych.

Jak już wspomniałem SEO jest konieczną taktyką każdej usługi profesjonalnej. Nie można jednak jej traktować jako odrębnej strategii firmy. Chodzi o stworzenie długofalowego planu optymalizacji, włączonego w ogólną strategię marketingową. Nie pojawisz się w top 10-tce stron Google, jeśli przez co najmniej 6 miesięcy nie zajmiesz się opracowywaniem długich list kluczowych fraz i artykułów SEO. Nie pokładaj całej nadziei w SEO, gdyż nie jest to cudowny sposób na wyciągniecie Twojej firmy z tarapatów.

Błąd nr 2: założenie, że optymalizacja wyszukiwarek internetowych może być wykonana tylko „wewnątrz” firmy.

Jest to możliwe w przypadku, gdy w zespole pracowniczym jest ekspert SEO lub osoba, która ma do tego predyspozycje (zna język kodowania, ma zdolności copywriterskie i chęci, by podnieść kwalifikacje w obszarze SEO). W przeciwnym razie zrezygnuj z „fuszerki” i zatrudnij profesjonalną firmę z zewnątrz zajmującą się pozycjonowaniem.

Błąd nr 3: nie wykorzystywanie całego potencjału contentu.

Treść jest królem marketingu! Jeśli dysponujesz contentem (wiele firm ma go w nadmiarze) i nie używasz go do celów SEO, to masz wiosła, ale wciąż brakuje Ci łodzi. Dlaczego nie korzystać z treści, którą już mamy, jeśli to pozwoli częściowo osiągnąć Twoje cele SEO?

Błąd nr 4: dewaluowanie blogów SEO.

Wpis, który teraz czytasz będzie odwiedzany przez znacznie większą liczbę osób (ostatecznie osiągając wyższą pozycję w wyszukiwarce), niż 80% treści na głównej stronie BrandPRO. Istnieje wiele czynników, które razem wzięte dają taki efekt. Powyższy przykład jest ilustracją tego, że nie warto ignorować firmowych blogów, gdyż są one głównym narzędziem w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i ogólnego sukcesu Twojej usługi profesjonalnej.

Błąd nr 5: pomijanie analiz internetowych (przed inicjacją zmian w pozycjonowaniu).

Włącz analizę statystyczną witryny przed wcielaniem taktyk SEO w życie. Określenie stanu przed dokonaniem zmian, a potem monitorowanie postępów jest doskonałym sposobem ewaluacji wysiłku.

Błąd nr 6: oznaczanie wszystkich stron serwisowych tymi samymi meta-tagami.

To częsty błąd. Pamiętaj, że każda strona witryny powinna mieć inny tytuł, opis i słowa kluczowe. Dlaczego? W teorii, każda podstrona dotyczy innego tematu.

Błąd nr 7: pisanie rozwlekłych, pozbawionych głębszego sensu artykułów SEO.

Możesz być dobrze wypozycjonowany, ale dla Twojej firmy nie będzie miało to większego znaczenia, gdyż ludzie nie będą mieli ochoty zaglądać na Twoją główną stronę. Dlaczego? Jakość treści artykułów SEO. Traktując pisanie pod SEO jako rodzaj strategii reklamowej muszą zadziałać dwa czynniki: umiejscowienie tej reklamy (pierwsza strona Google) i atrakcyjna treść.

Błąd nr 8: publikowanie swoich postów i komunikatów prasowych tylko na serwerze usługi profesjonalnej.

Istnieje wiele bezpłatnych lub stosunkowo tanich usług Newswire, które w istotny sposób wpływają na pozycję w wyszukiwaniach. Nie warto z nich rezygnować. By znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwarki Google korzystamy z wszystkich możliwych opcji, kierując się zasadą im więcej tym lepiej.

 

Wymienione zostało aż 8 grzechów głównych popełnianych przez firmy usług profesjonalnych w obszarze SEO. Z doświadczenia wiemy, że lista wykroczeń jest znacznie dłuższa. Wierzę jednak, że dzisiaj dałem Wam wystarczająco dużo powodów do myślenia. Do dzieła!

 

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na tekst lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?