LinkedIn to profesjonalna sieć kontaktów i miejsce nawiązywania relacji biznesowych. Portal zyskał już ponad 350 milionów użytkowników z całego świata, co czyni go jednym z najbardziej wpływowych portali społecznościowych. To idealna przestrzeń do wymiany doświadczeń, budowy wizerunku marki, ekspertów czy rekrutacji nowych pracowników. Nic więc dziwnego, że na założenie firmowej strony na LinkedIn zdecydowało się już ponad 4 miliony przedsiębiorstw.

Przedstawiam 8 kroków, dzięki którym Twoja firmowa strona na LinkedIn zacznie się wyróżniać, a Ty zyskasz nowe kontakty i zlecenia.

1. Daj się odnaleźć

Zadbaj o odpowiedni opis swojej firmy i spraw, aby zawierał on wszystkie niezbędne informacje. Nie zapomnij o SEO i uwzględnij kluczowe dla swoich usług frazy. Istotne są także specjalizacje. Nie koncentruj się wyłącznie na jednej kategorii specjalizacji. Dokonaj przeglądu wszystkich możliwości i wybierz te, które najlepiej obrazują działalność firmy.

1

2. Przyciągnij obrazami

Jak mówi chińskie przysłowie, jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Teoria ta sprawdza się także na LinkedIn. Czasami wystarczy jedno zdjęcie, aby odzwierciedlić przekrój działalności i wartości firmy. Cover photo powinno także nawiązywać do aktualnych wydarzeń. Wprowadzasz na rynek nowy produkt, organizujesz ważny dla branży event, a może zdobyłeś prestiżową nagrodę? Zaakcentuj to nowym zdjęciem w tle.

2

3. Pokaż się jako pracodawca

Chciałbyś, aby w Twoim zespole pracowały wartościowe osoby? Daj się poznać jako pracodawca i stwórz zakładkę Kariera. Przedstaw swoją firmę, korzyści i perspektywy związane z podjęciem pracy. Świetnie sprawdzą się materiały wideo z wypowiedziami obecnych pracowników oraz linki bezpośrednio przekierowujące do ogłoszeń rekrutacyjnych.

3

4. Publikuj aktualności

Prowadząc firmową stronę na LinkedIn powinieneś być skoncentrowany na dostarczaniu wartościowych treści angażujących grono odbiorców. Publikacje powinny bazować na aktualnościach, istotna jest także regularność ich dodawania.

4

5. Angażuj i inspiruj społeczność

Każde polecenie, komentarz czy udostępnienie zwiększa zasięg Twojej marki. Co zatem zrobić, aby publikowane treści spotykały się z zaangażowaniem ze strony odbiorców? Pisz o tym, co związane jest z ich zainteresowaniami, inspiruj i wywołuj dyskusję. Pamiętaj, że nie publikujesz dla siebie. Robisz to, aby nawiązywać relacje i wymieniać doświadczeniem.

5

6. Wykorzystaj LinkedIn Ads

Zależy Ci na dotarciu do ściśle określonej grupy odbiorców, na przykład właścicieli polskich firm z branży budowlanej, zatrudniających poniżej 10 pracowników? Takie możliwości daje reklama na LinkedIn. Przygotuj się na koszty – stawka minimalna za jedno kliknięcie wynosi 2 Euro.

6

7. Zaangażuj współpracowników

Wizytówką firmy są jej właściciele i pracownicy. Jeśli utożsamiają się oni z firmą i jej wartościami, to właśnie oni jako jedni z pierwszych powinni rozpocząć polecenia i udostępnianie publikowanych treści. W dużej mierze dotyczą one przecież ich samych. Warto opracować schemat działań i strategię dotyczącą aktywności pracowników na LinkedIn. Im więcej pracowników zaangażuje się w rozpowszechnianie treści, tym większe szanse na pozytywny szum wokół Twojej marki.

7

8. Pamiętaj o fundamencie

Aby wdrożyć w życie wszystkie powyższe kroki, potrzebujesz fundamentu w postaci silnej marki. Czy znasz jej wartość? Wiesz, w którą stronę masz iść oraz dysponujesz wszystkimi niezbędnymi narzędziami marki? Działaj! Twoja marka stawia pierwsze kroki w biznesie? Potrzebuje odświeżenia i nowego blasku? Sprawdź promocyjny pakiet rozwiązań i zadbaj o profesjonalne opracowanie strategii, kreacji i identyfikacji wizualnej dla swojej marki!

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Krystian Bielik

    Mam już dość swojej pracy. Chcę ją zmienić. Czy lepiej mieć konto na Linedked.in czy GoldenLine? Gdzie patrzy typowy polski pracodawca?

    • Krystian, LinkedIn pnie się w górę i jest odbierany jako bardziej profesjonalny. Nie ma co czekać – załóż konto, uzupełnij swój profil i zdobądź pierwsze rekomendacje. Aby być zauważonym, dołącz także do specjalistycznych grup i bierz udział w dyskusji. Trzymamy kciuki!

  • Dominik Donder

    Dzięki! Teraz odpicuję swój profil na LinkedInie i będę trzymał się Waszych wskazówek, niebawem pochwale się rezultatami

  • Michał

    Obecnie jestem na etapie tworzenia swojego profilu na LinkedIn, więc na pewno skorzystam z informacji zawartych w artykule.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?