Landing page, czyli mała lub bardzo mała strona mająca na celu najczęściej zdobycie danych kontaktowych potencjalnego klienta, wygenerowanie zamówienie lub zachęcenie do założenia konta testowego. Jest to naturalne rozszerzenie reklamy pod postacią bannera, czy linka. Choć landing page, jak w przypadku każdej kampanii marketingowej, ma za zadanie generować jak najwyższą konwersję, wszystkie elementy, które są na nim umieszczone, mają realizować jeden cel, jakim jest konwersja. To właśnie odróżnia landing page’a od one-page’a, z którym często jest mylony.

1) Nie zaniedbuj wyświetlaczy Retina

Punkt ten tyczy się również innych wyświetlaczy typu HiDPI, czyli o zwiększonym zagęszczeniu pikseli. Nikogo korzystającego z wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości nie przekonają Twoje nawet najładniejsze grafiki, jeśli będą one nieostre. To samo dotyczy rozmazanego logo. Przygotuj pliki graficzne, które będą dwukrotnie większe od normalnych lub pliki wektorowe (np. o rozszerzeniu SVG), a całą resztą zajmie się już przeglądarka.

retina-logo

retina-app

2) Optymalizuj grafiki

Według organizacji HTTP Archive pod koniec roku 2016 przeciętna strona internetowa ważyła około 2,5 MB. Rok temu było to 2,2 MB, więc o 14% mniej. Pamiętając o tym, że zarówno prędkości internetu (głównie mobilnego), jak i coraz popularniejsze pakiety danych (również internetu stacjonarnego) nie są z gumy, optymalizujmy różne elementy strony – również grafiki. W tym celu warto wykorzystać ImageOptim, które skutecznie zmniejszy wielkość publikowanych grafik bez wyraźnego ubytku jakości.

3) Stosuj białą przestrzeń

Jakob Nielsen, jeden z najbardziej znanych specjalistów z dziedziny Usability, przeprowadził badania, z których wynikło, że 81% odwiedzających „skanuje” treści wzrokiem poszukując słów kluczowych, nie czytając przy tym wszystkich treści na stronie. Statystyczny odwiedzający czyta od 20 do 28% słów na stronie. Aby utrudnić mu „skanowanie” warto zastosować większą ilość białej przestrzeni i nieregularnie rozmieścić tekst. Taki zabieg spowolni pobieżne przeglądanie treści i spowoduje, że odwiedzający przeczyta jej większą ilość.

padding

4) Wyrównaj przestrzenie pomiędzy elementami i sekcjami

Spraw, aby elementy wpasowywały się nie tylko w popularne 9 kolumn, lecz również by przestrzeń nad i pod nimi była taka sama zarówno w obrębie jednej sekcji, jak i na całej stronie. Dzięki konsekwentnemu trzymaniu się obranych wielkości owych przestrzeni Twój landing page stanie się bardziej elegancki, czytelny wiarygodny.

Untitled2

5) Użyj mniej zdjęć, ale lepszych

Mówi się, że jedno zdjęcie wyraża więcej, niż 1 000 słów, dlatego spróbuj pokazać kilka cech promowanego produktu za pomocą jednego zdjęcia. Dzięki temu, pokazując jego 9 zalet wystarczy, że zaplanujesz 3 większe zdjęcia. Przykładowo prezentując laptopa, który jest lekki, cienki i posiada imponującą liczbę godzin na baterii, zamiast kilku obrazków możesz pokazać drobną kobietę idącą ulicą z laptopem w ręce i niewielką torebką, która podświadomie sugeruje, że nie znajduje się w niej zasilacz. Pamiętaj, że profesjonalnie wykonane zdjęcia zwiększają zaufanie, ale wystrzegaj się tych, które nie wnoszą niczego szczególnego.

padding2

6) Używaj fontów o różnej grubości

Zamiast wykorzystywać kilka różnych fontów postaw na dwa, które dzięki wykorzystaniu różnych grubości wystarczą do wszystkich Twoich sekcji. Skorzystaj z biblioteki Google Fonts, by odnaleźć najlepsze kroje pisma na Twój landing page lub Font Pair, by odkryć idealnie pasującą do siebie parę fontów. Poprawi to czytelność Twojej strony, co zaowocuje wyższą konwersją.

7) Zadbaj o odpowiednie kontrasty

Wpatrywanie się w perfekcyjnie białe litery na czarnym tle lub na odwrót nie jest niczym przyjemnym. Zamiast umieszczać idealną czerń (#000000) na białym (#FFFFFF) tle możesz lekko zmniejszyć kontrast tekstów wybierając #111111 do nagłówków, #222222 do śródtytułów oraz #444444 do akapitów. Warto również lekko przypruszyć tło czernią sprowadzając ją do #f8f8f8.

text-color-contrast-light

8) Uspójnij Call-To-Action

Spójnie wyglądające buttony typu Call-To-Action to bardzo istotna część każdego landing page’a. Ich kolorystyka powinna pasować do tonacji strony, a jednocześnie wyróżniać je spośród szeregu innych elementów witryny. Umieszczaj je w miejscach, w których będzie ich szukał odwiedzający. Zmieniaj ich treść w zależności od sekcji. Upewnij się również, że pierwszy przycisk wzywający do działania znajdzie się powyżej sekcji zanurzenia (ang. above the fold), czyli miejsca, w którym kończy się pierwszy widok Twojej strony.

padding3

9) Liczy się jakość, a nie ilość

Zamiast wymieniać 10 cech Twojego produktu przedstaw 5 najlepszych wyróżników. Nie przedstawiaj 8 testymoniali – 4 opisujące Twój produkt najcelniej wystarczą. To samo tyczy się zdjęć (patrz punkt 5), opisów oraz innych elementów. Przedstaw odwiedzającemu wyłącznie konkrety zamiast „lać wodę”. Z pewnością podświadomie będzie usatysfakcjonowany tym, że na Twojej stronie o wszystkich potrzebnych cechach produktu dowiedział się w krótszym czasie, niż na stronach Twojej konkurencji.

Ilustracje: onepagelove.com

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie



Otagowano słowami:
 
  • Adek

    wow, faktycznie widać różnicę na tych wyświetlaczach retina:o

  • Biała przestrzeń i cały punkt 2 był dla mnie czymś nowym. Resztę tez warto było sobie powtórzyć. Dzięki.

  • Jarek

    I to są konkretne rady, a nie jakieś gadanie trzy po trzy!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?