Część firm po opracowaniu i wdrożeniu strategii marketingowej, spoczywa na laurach ulegając złudzeniu bezbłędności. Dzisiaj opowiem, dlaczego analiza marketingowa jest warunkiem powodzenia każdej kampanii.

Podobnie jak ludzie, biznes nie jest idealny. Są działania marketingowe, które pochłonęły sporo Twojego czasu, zaangażowania i pieniędzy. Ci, którzy nie zrezygnowali z ostatniego etapu procesu implementowania strategii, czyli ewaluacji jej funkcjonalności, dobrze o tym wiedzą. Odnalezienie niedoskonałości, a co ważniejsze dobrych rozwiązań, pozwala zbliżyć Twoje dzieło do wzorcowego modelu.

Muszę Cię jednak znowu rozczarować, jest duże prawdopodobieństwo, że doskonalić będziesz się przez całe życie, ciągle będąc gdzieś blisko „wzorca”. Pytaniem brzmi – czy w biznesie chodzi o sięganie do gwiazd, czy może podejmowanie działań, które same w sobie dają nam satysfakcję i możliwość rozwijania siebie i firmy?

Analiza marketingowa jest procesem oceny bieżących rezultatów, wyciągania wniosków oraz antycypacji nowych problemów i rozwiązań. Staramy się myśleć pytaniami. Poniżej zestawiłem kilka przydatnych w ewaluacji pytań. Zbierz szczere odpowiedzi, udoskonalaj i działaj dalej.

1. Czy Twój plan marketingowy dopasował się do ogólnych celów biznesowych firmy? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego?

Pamiętaj, że połowa sukcesu to spójność strategii marketingowych z misją firmy.

2. Czy poszczególne taktyki marketingowe i/lub kampanie wspierają Twój ogólny plan marketingowy? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego?

3. Co chcesz zmierzyć i dlaczego?

4. Czy masz odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu, a jeśli nie, to w jaki sposób chcesz to rozwiązać?

5. Jaki masz pomysł na poprawę efektywności? Chcesz ustalić plan?

W biznesie musisz być gotów spojrzeć w lustro lub mieć obok siebie kogoś, kto spojrzy na Twoją firmę i uczciwie powie, co w niej nie gra. Tylko w ten sposób możesz iść ścieżką doskonalenia siebie i swojej własnej firmy.

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?