Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Analiza marketingowa – 5 zasadniczych pytań
Część firm po opracowaniu i wdrożeniu strategii marketingowej, spoczywa na laurach ulegając złudzeniu bezbłędności. Dzisiaj opowiem, dlaczego analiza marketingowa jest warunkiem powodzenia każdej kampanii.
Podobnie jak ludzie, biznes nie jest idealny. Są działania marketingowe, które pochłonęły sporo Twojego czasu, zaangażowania i pieniędzy. Ci, którzy nie zrezygnowali z ostatniego etapu procesu implementowania strategii, czyli ewaluacji jej funkcjonalności, dobrze o tym wiedzą. Odnalezienie niedoskonałości, a co ważniejsze dobrych rozwiązań, pozwala zbliżyć Twoje dzieło do wzorcowego modelu.
Muszę Cię jednak znowu rozczarować, jest duże prawdopodobieństwo, że doskonalić będziesz się przez całe życie, ciągle będąc gdzieś blisko „wzorca”. Pytaniem brzmi – czy w biznesie chodzi o sięganie do gwiazd, czy może podejmowanie działań, które same w sobie dają nam satysfakcję i możliwość rozwijania siebie i firmy?
Analiza marketingowa jest procesem oceny bieżących rezultatów, wyciągania wniosków oraz antycypacji nowych problemów i rozwiązań. Staramy się myśleć pytaniami. Poniżej zestawiłem kilka przydatnych w ewaluacji pytań. Zbierz szczere odpowiedzi, udoskonalaj i działaj dalej.
1. Czy Twój plan marketingowy dopasował się do ogólnych celów biznesowych firmy? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego?
Pamiętaj, że połowa sukcesu to spójność strategii marketingowych z misją firmy.
2. Czy poszczególne taktyki marketingowe i/lub kampanie wspierają Twój ogólny plan marketingowy? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli nie, to dlaczego?
3. Co chcesz zmierzyć i dlaczego?
4. Czy masz odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu, a jeśli nie, to w jaki sposób chcesz to rozwiązać?
5. Jaki masz pomysł na poprawę efektywności? Chcesz ustalić plan?
W biznesie musisz być gotów spojrzeć w lustro lub mieć obok siebie kogoś, kto spojrzy na Twoją firmę i uczciwie powie, co w niej nie gra. Tylko w ten sposób możesz iść ścieżką doskonalenia siebie i swojej własnej firmy.
Podobne wpisy:

Szymon Laszewicz
E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.