Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Branding dla początkujących
Proces tworzenia marki jest dużo bardziej skomplikowany, niż mogłoby się to wielu osobom wydawać. Zainwestowanie w to działanie czasu i środków, pomoże Twojej marce stać się liderem w branży oraz wyborem numer jeden dla konsumenta.
Sumienna praca nad kształtowaniem marki pozwoli na odnalezienie jej mocnych stron, które może nie od razu przełożą się na imponujące wyniki sprzedaży, ale w ostatecznym rozrachunku wyjdą Tobie i Twojej marce zdecydowanie in plus. Poniżej znajdziecie kilka zebranych przeze mnie rad, które wesprą Twoją markę we wspinaczce na sam szczyt.
Stwórz wizję
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia marki jest wizja. Opracowując wizję marki, należy odpowiedzieć na podstawowe pytanie – jak Twoja marka ma być postrzegana przez klientów, pracowników czy też partnerów w biznesie? Wizja marki przez lata będzie szczególnie oddziaływać na plan marketingowy, a dobrze stworzona odzwierciedlać strategię biznesową i już na pierwszy rzut oka ukazywać to, co odróżnia Twoją markę od konkurencji. Czym byłoby imperium Disney’a bez wizji?
Wyróżnij się z tłumu
Pomyśl o swojej marce stojącej w szeregu z konkurencją z perspektywy potencjalnego klienta. Co ją wyróżnia? Dziś walka o uwagę klienta toczy się na wielu polach, żeby wyprzedzić kolegów z branży warto postawić na niestandardowe rozwiązania.
Przykładem myślenia poza schematami, jest promocja serwisu half.com, umożliwiającego handel drobnymi używanymi przedmiotami za niewielką prowizję. W 1999 roku portal przekonał radę miasteczka Halfway, aby zmieniła nazwę właśnie na half.com. Po kilkudziesięciu dniach reporterzy największych telewizji w USA zjechali się do tego liczącego 350 mieszkańców miasteczka i news o half.com poszedł w świat. Bez korzystania z tradycyjnych form reklamy, po 6 miesiącach działalności serwis został sprzedany eBayowi za kwotę 300 milionów dolarów. Pomysł half.com i sukces realizacji, pokazuje, że nie warto przejmować się ograniczeniami. Steve Jobs też tak robił.
Bądź konsekwentny
Konsekwencja w realizacji założeń obranych na początku tworzenia marki, ułatwia jej rozwój oraz podejmowanie decyzji z nim związanych. Wyznaczenie kolejnych kroków budowy wizerunku, pomoże powoli, ale wytrwale wcielać w życie ustalony plan działań. Nie myl konsekwencji ze stagnacją i spoczęciem na laurach bo źle się to skończy. Nieustannie monitoruj rynek – analizuj działania konkurencji, preferencje i zainteresowania grupy docelowej. Brak konsekwencji w ciągłym rozwoju spowoduje wypadnięcie z gry. Wielkie marki, takie jak Coca-Cola czy McDonald od powstania konsekwentnie realizują plan rozwoju.
Zadbaj o kulisy
W dzisiejszych czasach niewiele zdziałasz w kwestii budowy i promocji wizerunku marki bez porządnego zaplecza technicznego. Potrzebne są platformy i przestrzenie, gdzie pokażesz i opiszesz, co reprezentuje Twoja marka i co ma do zaoferowania. Stwórz zaplecze techniczne na miarę swojej marki – dopilnuj, aby Twoja strona internetowa była funkcjonalna i nowoczesna, a teksty na niej publikowane w przystępny sposób opisywały to, czym się zajmujesz. Nie działaj przypadkowo, pamiętaj o roli mediów społecznościowych i każdej formie przepływu informacji klient-marka. Cokolwiek dzieje się za kulisami, show must go on!
Tworząc markę zastanów się, czy wziąłeś powyższe kwestie pod uwagę. Dzięki nim już od początku istnienia Twojego brandu, będziesz przynajmniej jeden krok przed konkurencją. Bądź świadomy, że moje rady stanowią zaledwie bazę startową do rozpoczęcia procesu brandingowego. Powodzenia!
Zobacz na infografice jak przebiega proces brandingu.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
maciek
-
Wojciech Olszewski
-