Prawie każdego dnia docierają do nas informacje o pomyśle na biznes, który ma zrewolucjonizować lub już zmienia świat. Co sprawia, że tylko niektóre start-upy zaistnieją na rynku i jaką rolę pełni w tym branding?

Start-up w odróżnieniu od zwykłego przedsiębiorstwa, którego głównym celem jest maksymalizacja zysku, to tymczasowa organizacja lub firma, której zamierzeniem jest poszukiwanie lub zweryfikowanie modelu biznesowego, aby w przyszłości przedsiębiorstwo rozwijało się i było rentowne. Kiedy model biznesowy start-upu zostanie sprecyzowany i proponowane przez niego rozwiązania lub produkty znajdują swoje miejsce na rynku, czas na branding — stworzenie marki oraz budowania jej rozpoznawalności i pożądanego wizerunku.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem na drodze do profesjonalnej marki jest opracowanie jej strategii. Dla start-up’u jest to niezwykle ważny etap, ponieważ jako zarządzający młodą firmą, która dopiero poszukuje sprawdzonego sposobu na zarabianie pieniędzy, nie raz będziesz eksperymentował, a Twój biznes będzie podlegał ciągłym przemianom. Aby uniknąć niepowodzeń oraz sytuacji, w których Twój start-up mógłby zabrnąć w ślepy zaułek, warto opracować model, prezentujący spójny, wzajemnie powiązany zestaw kluczowych aspektów marki.

Niech Cię zobaczą

Prędzej czy później będziesz musiał nazwać to, czym się zajmujesz. Niezależnie czy jest to marka, produkt czy usługa stworzenie narzędzi językowych i wizualnych dla Twojego start-up’u to konieczność. Oryginalna nazwa, uzupełniający ją chwytliwy slogan oraz przykuwające uwagę logo, będą towarzyszyć Twojemu start-up’owi każdego dnia, co pozwoli łatwiej zapaść w pamięci Twoich potencjalnych klientów, przekładając się na większą popularność Twojego biznesu oraz wyniki sprzedaży.

Prezentuj się

Jako młody przedsiębiorca, próbujesz opowiedzieć o swoim pomyśle jak największej liczbie osób. Wystawiasz się na targach, występujesz na konferencjach i spotykasz się z inwestorami. Profesjonalnie przygotowana i korespondująca z marką identyfikacja wizualna — wizytówka, teczka czy prezentacja wpłyną na to, czy zostaniesz potraktowany jak poważny przedsiębiorca. Zaprojektowane z myślą o odbiorcach materiały promocyjne, takie jak foldery, ulotki i banery, pomogą Ci w jasny sposób zaprezentować swój pomysł i dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych. Warto, prawda?

Inwestycja w profesjonalną markę sprawi, że Twój start-up będzie wiarygodny w oczach Twoich klientów oraz partnerów biznesowych, wyróżni się nie tylko na tle konkurentów, ale także na rynku i co najważniejsze zacznie się dynamicznie rozwijać.

Jeżeli zależy Ci, aby tworzony lub raczkujący start-up był spełnieniem Twoich zawodowych marzeń, to postaw pierwszy krok, korzystając z pakietu Branding na start, który przygotowaliśmy z myślą o początkujących przedsiębiorcach.

Przeczytaj również: Branding ukończony z wyróżnieniem oraz Tak efektywnie zlecisz branding swojej firmy.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 
  • Rasclaus

    Hmm start-up nie taką prostą sprawą jest się okazuję. Muszę jeszcze kilka spraw przemyśleć i odezwę się do was.

  • Toroli

    Niedługo startujemy z nowym biznesem, chcemy zaserwowac sobie jak najlepszy branding od samego początku, jak długo trwa proces opracowania strategi, doboru narzędzi i ich realizacja?

  • Kamykazzo

    Spoko, ludzie mówią że rozkręcanie marki trzeba zacząć od konta na Facebooku. Teraz już wiem jak podjeść do sprawy.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?