Podczas gdy natura czaruje magią kolorów za oknem, największe marki świata kwitną paletą barw przez cały rok. Czerwień Coca-Coli, zieleń Starbucksa, błękit Twittera. Preferencje konsumentów w kontekście kolorów, ale i znaczenie jakie mają w kulturze, religiach świata i zwyczajach lokalnych, nie pozostawiają markom wyjścia: dobór koloru w brandingu i rebrandingu musi być precyzyjny i poprzedzony głęboką analizą grupy docelowej.

Najistotniejszą implikacją wyboru koloru przewodniego marki jest wywołanie emocjonalnej reakcji u klienta. To również pole do popisu dla firm i ich marek – obszar, w którym już na stracie mogą zdobyć przewagę konkurencyjną. Kolory z psychologicznego punktu widzenia bardzo oddziałują na nasze emocje i to one jako jeden z pierwszych bodźców wpływają na wizerunek i postrzeganie marki.

Optymistyczna, przyjacielska, ekscytująca, kreatywna, czy godna zaufania… Jak zatem chcesz, aby Twoja marka była postrzegana przez konsumentów? Dlaczego Facebook jest niebieski a CNN czerwone? Dlaczego w Ameryce 75% ołówków jest koloru żółtego? Wszystko zaczyna się u podłoża misji marki i przeznaczenia produktów lub usług jakie oferuje. Niebieski-silny, godny zaufania, jak samochody Volkswagena, żółty-optymistyczny, ciepły, jasno wpasowuje się w profil firmy DHL zajmującej się przewozem przesyłek i logistyką.

Jeśli nadal nie wiesz jaki kolor pasuje dla Twojego brandu, zachęcamy do przeanalizowania infografiki, która z pewnością ułatwi planowany proces brandingu / rebrandingu.



Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?