Architektura marki jest układem zależności pomiędzy marką główną a pozostałymi markami, submarkami, liniami ofertowymi lub produktami, do niej należącymi. Strukturę architektury marki określają potrzeby związane z zarządzaniem i komunikacją marki. Celem jest stworzenie modelu, który zapewni korzyści biznesowe firmie. Architektura marki wyznacza:

  • korzyści wynikające z funkcjonowania marki głównej,
  • korzyści związane z produktami należącymi do marki,
  • stopień pozycjonowania produktów.

Architektura marki przedstawia różnorodność oferty marki, z którą spotyka się konsument, w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Zarządzając architekturą marki, wyodrębnia się jej trzy główne modele architektury portfela marek:

Architektura marki monolityczna – marka główna reprezentuje marki, produkty lub oferty do niej należące. Marka główna buduje wizerunek całego portfela marek, które do niej należą, mimo iż poszczególne mogą być w inny sposób skategoryzowane.

Architektura marki parasolowa – marka główna oznaczona zostaje na wszystkich produktach lub usługach reprezentowanych przez firmę. Często produkty te posiadają podobne przeznaczenie. Produkty reprezentowane przez jedną markę, współtworzą silny wizerunek marki głównej.

Architektura marki rozproszonej – marka główna firmy działa niezależnie, podobnie jak inne marki produktów należących do firmy.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 
  • Andrzej

    Marka parasolowa to tylko osłabia sama siebie. Nie wiem jak można uznać, że łączenie marki mebli ogrodowych z napojami jest dobrym pomysłem.

  • Aga_ww

    Nie wiedziałam, że istnieje takie pojęcie jak architektura marki, wow!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?