System identyfikacji wizualnej tworzony jest w celu zachowania spójnego i efektywnego przekazu identyfikacji wizualnej marki, czyli wszystkich elementów wizualnych budujących jej rozpoznawalność. Zadaniem SIW jest wprowadzenie standardów dopasowanych do specyfiki marki w aspekcie wizualnym. Opracowane normy, zasady i instrukcje umożliwiają skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Identyfikacja wizualna marki jest narzędziem umożliwiającym komunikację z otoczeniem zewnętrznym poprzez niewerbalne elementy marki. Konkretne bodźce wizualne kształtują w świadomości odbiorcy pożądany obraz marki wyróżniając ją na tle konkurencji.

Na system identyfikacji wizualnej składają się elementy wizualne tworzące obraz marki w świadomości konsumentów, często stanowiąc pierwsze wrażenie z jakim się oni spotykają. Należą do nich m. in. :

  • logo, logotyp marki,
  • kolorystyka stosowana przez markę,
  • firmowe druki np. dokumenty, koperty,
  • stemple,
  • opakowania,
  • materiały reklamujące markę,
  • wyposażenie wnętrz firmy oraz wszelkie formy reprezentowania zewnętrznego np. stoiska targowe,
  • środki transportu reprezentujące działalność marki,
  • ubiór pracowników, ich identyfikatory itp.

Gwarancją skutecznego budowania wizerunku marki jest zachowanie spójności wszystkich elementów wizualnych marki. Dokumentem, w którym zapisane zostają standardy systemu identyfikacji wizualnej jest księga identyfikacji wizualnej.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na identyfikację wizualną lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?