Rebranding firmy to proces modyfikacji wszystkich, bądź niektórych elementów składowych przedsiębiorstwa: marki bądź wielu marek, (na które składa się ich nazwa, logo, slogan, opakowanie,) procedur, wartości, narzędzi komunikacji, strategii marketingowej itp.

Istnieją dwa typy rebrandingu:

  • Proaktywny – przedsiębiorstwo dostrzega szanse rozwoju, wzrostu, podniesienia poziomu innowacyjności i konkurencyjności, dotarcia do nowego rynku i grupy odbiorców
  • Reaktywny – istniejąca już marka musi ulec zmianie z powodu:
    • fuzji lub przejęcia,
    • kwestii prawnych,
    • utraty znaczącej części udziałów w rynku,
    • złej reputacji spowodowanej na przykład oszustwem w celu zaszkodzenia konkurencji, wszelkiego rodzaju oskarżeniami o niewłaściwą praktykę biznesową, nieudaną reklamą.

Główny cel rebrandingu to dodanie określonych wartości marce, bądź przeniesienie nacisku na jej konkretne walory, a także zaakcentowania zmian, które zaszły w firmie. Proces zmiany dotychczasowego wizerunku firmy wynika z potrzeby dostosowania się do potrzeb innej grupy odbiorców lub do przemian zachodzących wewnątrz branży. Tzw. “odświeżenie” wizerunku firmy ma na celu wywołanie nowych, bardziej pozytywnych odczuć związanych z marką oraz przystosowanie się do zmiennych warunków na rynku.

Rebranding uznaje się za proces mający pomóc firmie, lecz wiąże się z nim również ryzyko. Odbiorcom może bowiem nie spodobać się nowy wizerunek. Dlatego też, przeprowadzenie skutecznego rebrandingu wymaga solidnego przygotowania i współpracy specjalistów w tej dziedzinie.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na kreację lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 
  • Andrzej

    Niestety mam wrażenie, że firmy częściej robią rebranding kiedy dzieje się coś złego, a nie traktują tego jako szansy.

  • Janek

    Teraz to czeka te lody Lidla co skopiowali od Grycana, hehe

    • Anka

      Gdzieś czytałam, że już od września będą je sprzedawać w nowych opakowaniach zaakceptowanych przez Grycana, a do tego czasu muszą jedynie wyraźniej oznaczyć swoją markę, żeby potem przy kasie nie było zdziwienia (mówię to na własnym przykładzie :D)

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?