Reputacja firmy: 60%. Reputacja produktu: 40%. Taki wpływ na decyzję o dokonaniu zakupu mają oba czynniki wg. badań Reputation Institute* z Nowego Jorku. Dlaczego liczy się dla nas bardziej to od kogo kupujemy spodnie, niż to czy są wygodne i wykonane z wysokiej jakości materiału? Pewnie dlatego, iż panuje pogląd, że marka pokazująca się w formie logo, które nosimy nad tylną kieszenią nadaje spodniom (nam) charakter, przypisuje im (nam) pewien zestaw wartości, wpisuje je (nas) w pewną historię. Jak wynika z przywołanych badań działania składające się na społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) stanowią prawie połowę naszego wyobrażenia o firmie.
Corporate Social Responsibility zakłada zintegrowanie aktywności biznesowej firmy i jej strategii z działalnością będącą wyrazem troski o społeczność i środowisko w jakim firma funkcjonuje. Podczas gdy działania z zakresu CSR większości firm skupiają się na szerokopojętej filantropii i niesieniu pomocy charytatywnej, są też i takie, które wspierają społeczności w kształtowaniu pozytywnych postaw. Od akcji proobywatelskich po kampanie na rzecz zdrowego trybu życia. I właśnie te ostatnie wzbudziły naszą ciekawość, przy okazji współpracy z Lekarz Poznań | Prywatne gabinety lekarskie, przy realizacji filmu “Wiara stawia na zdrowie” (przyp. “wiara” w gwarze poznańskiej: “ludzie”). Poniżej przedstawiamy subiektywne zestawienie siedmiu najbardziej oryginalnych prozdrowotnych akcji CSR, na które trafiliśmy podczas przeczesywania Internetu w poszukiwaniu inspiracji.

“Wiara stawia na zdrowie”

7 oryginalnych akcji CSR promujących zdrowie

1. Volkswagen – The fun theory

The Fun Theory to projekt Volkswagena, którego głównym założeniem jest zmiana ludzkich przyzwyczajeń na lepsze poprzez zabawę. Zobaczcie jak niemiecki gigant motoryzacyjny zachęcał pasażerów sztokholmskiego metra do wybrania tradycyjnych schodów zamiast tych ruchomych.

2. Well Point & Deep Focus – WellPower

Współpraca firmy tworzącej innowacyjne rozwiązania dla branży medycznej i agencji interaktywnej zaowocowała powstaniem aplikacji tworzącej społeczność ludzi dbających o zdrowie. Nutka rywalizacji, wymiana doświadczeń, przeliczanie zjedzonych bananów i przebiegniętych kilometrów na punkty ma nadać zdrowemu trybowi życia społecznościowy wymiar.

3. Rethink Breast Cancer

Ponad 80 firm (m.in MTV, Svarowski, Jim Beam, Harley-Davidson) zaangażowało się w akcję zachęcania kobiet do systematycznego badania swoich piersi pod kątem zmian nowotworowych. Jak zwrócono uwagę pań? Bardzo niekonwencjonalnie…

4. Nestle Fitness – The Tweeting Bra

Zbudować świadomość istotności badania piersi to jedno, a nie zapominać o systematycznym jego dokonywaniu to drugie. Chcąc wesprzeć kobiety w walce z rakiem piersi greckie Nestle we współpracy z popularną prezenterką telewizyjną Marią Bacodimou wymyśliło tweetujący stanik. Każdorazowe rozpięcie go przez celebrytkę powoduje zamieszczenie na jej profilu na Twitterze wpisu przypominającego o badaniu.

5. Zdrowi wiekowi

Polski ogródek. Zwrócenie uwagi na potrzeby zdrowotne (nie tylko fizyczne, ale i psychiczne) to cel organizatorów akcji. W akcję zaangażowało się wiele osób znanych z telewizji, radia i aren sportowych.

6. Uncle Ben’s – Ben’s Begginers

Co trzecie dziecko w Stanach ma nadwagę. Wychodząc z założenia, że źródła tego co dobre i zdrowe doszukiwać się możemy w samodzielnie przygotowanych potrawach, Uncle Ben’s postanowił nauczyć dzieci jak gotować. Dziesiątki tysięcy rodzin wzięły udział w konkursie, na najciekawsze video przedstawiające jej członków w familijnej gorączce gotowania.

7. Male Cancer Awerness Campaign

Jako że stereotypowo mężczyzn trudniej nakłonić do dbania o swoje zdrowie, a już w ogóle do poddania się badaniom toteż organizatorzy tej akcji wytoczyli najcięższe działa i posłużyli się (skutecznie) kontrowersją. Choć z uwagi na odważną formę, nie dopuszczono filmu promującego akcję do publicznej telewizji, to z powodzeniem zyskuje ogromną popularność w Internecie. Nic dziwnego, gdyż mówiąc oględnie video jest mocne. W akcję zaangażowały się m.in.: Ebay, BBC, Stena Line czy klub piłkarski Everton.

* Badania szerzej opisane w artykule: http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2012/12/10/the-companies-with-the-best-csr-reputations/

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?