Prowadzisz profil swojej firmy na Facebooku? Świetnie! Pamiętaj, że poza regularnymi publikacjami powinieneś na bieżąco aktualizować swój profil. Facebook każdego miesiąca wprowadza nowe rozwiązania, które wspierają przedsiębiorców w budowie wizerunku ich marki oraz ułatwiają im nawiązywanie relacji z klientami.

Przedstawiamy 5 aktualizacji, które powinieneś wdrożyć, aby Twój profil prezentował się profesjonalnie i przyciągał nowych klientów.

1. Informacje kontaktowe

Jeśli prowadzisz firmę lokalną, kluczowe jest, aby na Facebooku widoczne były Twoje aktualne dane kontaktowe. W zakładce możesz uwzględnić adres, numer telefonu, stronę www, godziny otwarcia, czy też zakres cen.

1 - informacje kontaktowe

2. Wezwij do działania

Wykorzystaj przycisk Call To Action, aby na skróty zaprowadzić fanów do miejsca, które chcesz, aby odwiedzili. W zależności od charakteru Twojego biznesu może być to zaproszenie do obejrzenia filmu promocyjnego, formularza rezerwacyjnego lub strony Kup teraz. Po utworzeniu przycisku możesz wyświetlić statystyki i monitorować liczbę osób, które kliknęły w Twój link.

2 - cta zobacz film

media społecznościowe

3. Materiał video o Twojej firmie

Obecnie, najbardziej angażującą formą postu jest wideo. Wykorzystaj więc jego siłę i stwórz krótką prezentację swojej firmy, oferty bądź usługi. Twój film może wyświetlać się tuż pod informacjami kontaktowymi.

media społecznościowe

4. Pozwól fanom komunikować się z Twoją marką

Facebook to rewelacyjne narzędzie do komunikacji. Jego przewagą jest bezpośredniość i szybkość. Czy jesteś pewien, że Twoi fani mogą się z Tobą kontaktować poprzez prywatne wiadomości? Odwiedź zakładkę ustawienia i sprawdź, czy wyraziłeś na to zgodę.

4 - wiadomości

5. Krótki adres URL

Nikt nie lubi długich i nieuporządkowanych linków. Nie dość, że nieestetycznie wyglądają to trudno je zapamiętać. Zadbaj o to, aby Twój link dobrze się prezentował, a sam adres wiązał się z Twoją marką i był łatwy do zapamiętania. To także duże ułatwienie jeśli planujesz zamieścić informację o Facebooku na identyfikacji wizualnej (folderach, ulotkach, roll-upach).

media społecznościowe

Po takiej aktualizacji masz pewność, że klienci znają podstawowe informacje o firmie, a przede wszystkim w łatwy sposób mogą się z Tobą skontaktować i skorzystać z oferty marki.

Jeśli nie masz pewności, czy Twoja strona na Facebooku jest dobrze skonfigurowana, skontaktuj się z nami i zamów audyt social media.

Przeczytaj również: Mózg a social media oraz Jak tworzyć posty, które wywołują interakcje?

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



  • Jacek

    Przejrzałem stronę mojej firmy na Fb, którą zakładałem na szybko i okazało się że mam w ustawieniach niezły bałagan. Trochę pomajstrowałem, ale ma jeszcze kilka wątpliwości. Może pojawi się 2 część takiego przewodnika?

    • Dlatego właśnie od czasu do czasu należy przejrzeć zakamarki ustawień i nowych funkcjonalności. Jacku, śledź naszego bloga i media społecznościowe – z pewnością, niedługo wskażemy kolejne aktualizacje warte wdrożenia.

  • Waldemar Waan

    Czy warto zrobić wezwanie do działania kierujące na stronę mojej firmy czy muszę nagrać specjalny firm o przedsiębiorstwie żeby to miało jakiś sens?

    • Film to wartość dodana – nieobowiązkowa, choć bardzo ceniona wśród klientów.

      • Krzysiek

        Pani Olgo, jeśli zdecyduję się na filmik i Call to Action- to jak długi powinien być, nie chcę żeby odbiorca prędzej się znudził niż dotarł do sedna przekazu

        • Krzysiek, najlepiej sprawdzają się filmy do jednej minuty. W tym czasie możemy liczyć na pełne zaangażowanie ze strony odbiorcy i brak znużenia 🙂

  • Michał

    chyba muszę dodać na swój fanpejdż przycisk call to action, nie wiedziałem że można tak nakierować klienta 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?