Analiza marki to kompleksowe badanie elementów marki, określające jej pozycję wśród konkurentów na rynku. Analiza jest etapem poprzedzającym tworzenie strategii marki i wspomagającym wyznaczanie kierunku rozwoju marki.

Do głównych narzędzi analizy marki należy analiza SWOT. Metoda ta określa mocne i słabe strony marki oraz szanse i zagrożenia w otoczeniu zewnętrznym. SWOT określa pozycję marki na rynku poprzez wyznaczenie najsilniejszego punktu marki. Wskazuje również na aspekty, które wymagają poprawy. Pozwala na przewidzenie zmian i przeszkód, jakie mogą pojawić się w przyszłości oraz wyznaczenie kierunku rozwoju marki.

Analiza marki definiuje jej grupę docelową. Pozwala określić działania mające na celu komunikację z odbiorcami. W zakresie oszacowania stopnia świadomości oraz rozpoznawalności marki, analiza pozwala określić m.in.:

  • istniejących oraz potencjalnych nabywców marki,
  • oczekiwania nabywców względem produktów,
  • pożądane postrzegania produktów marki oraz całej marki (tożsamość marki),
  • szanse marki na rozwój bez wprowadzania zmian,
  • skuteczność pozycjonowania marki.

Obecnie dużą rolę w analizie marki pełni określenie skuteczności pozycjonowania, co pozwala na uniknięcie sytuacji, w której problematyczne dla nabywcy jest wyszukanie produktów i usług spod znaku marki.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?