Branding to kreowanie świadomości marki oraz budowanie pożądanego wizerunku w oczach konsumentów. Proces brandingu skutecznie podkreśla wartości i wyróżnia markę. Poprzez stosowanie odpowiednich narzędzi dostarcza spójny i łatwy w odbiorze przekaz dla grupy docelowej. Harmonia uzyskana w procesie brandingu buduje zaufanie i lojalność klientów. Silny brand wyróżnia się na tle konkurencji i pozwala efektywnie wykorzystać doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności kadry pracowniczej.

Marka to esencja firmy w oczach klienta. Posiadanie silnej marki niesie ze sobą wiele korzyści, m.in:

  • większy zasięg oferty,
  • dobra reputacja firmy,
  • wyższe marże,
  • większa wartość firmy,
  • utrwalenie w pamięci klientów,
  • budowa pożądanego wizerunku.
  • Działania z zakresu brandingu obejmują proces tworzenia nowych marek wraz z całym pakietem im towarzyszącym tj. strategią marki, nazwą, sloganem i logo. Cały proces brandingu skupia się na potrzebach klienta i na korzyściach jakie niosą produkty lub usługi oferowane przez przedsiębiorstwo. Sprawny i profesjonalnie przeprowadzony branding sprawia, że marka przykuwa uwagę klientów, staje się rozpoznawalna i zyskuje ich zaufanie. W konsekwencji, proces sprzedaży staje się krótszy i skuteczniejszy, co przynosi firmie namacalne korzyści.

    Wojciech Pasterski

    Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

    Więcej artykułów - Napisz do mnie

    LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Rafix, dziękujemy za pytanie.

    Jak trafnie zauważyłeś, oba te pojęcia są ze sobą ściśle związane, jednak możliwe jest ich rozgraniczenie.

    Branding to zestaw cech charakteryzujących dany produkt, usługę, czy organizację, to też obietnice, wspomnienia, związki oraz wartości w jakie wierzy i jakie wyznaje marka. Mówiąc krótko, branding definiuje markę w umysłach docelowych odbiorców i powoduje, że konsument przedkłada jeden produkt czy usługę nad inny.
    Marketing jest integralną częścią brandu. Działania marketingowe polegają na umiejętnym przekazywaniu powyższych informacji, tak aby zachęcić do zakupu. Jednym ze sposobów jest reklama. Dzięki marketingowi, marka jest w stanie dotrzeć ze swoimi komunikatami do wybranej grupy docelowej.

    Pozdrawiamy i zapraszamy do dyskusji 🙂

    • Rafix

      Czyli można stwierdzić, że bez brandingu nie ma marketingu, a sam branding bez dobrego marketingu nie wystarczy 🙂 Dzięki za odpowiedź!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?