Hasło promocyjne to komunikat odnoszący się do cech produktu i reprezentujący markę, w sposób budzący zainteresowanie potencjalnych klientów. Celem hasła promocyjnego jest zaciekawienie odbiorców konkretnym produktem/usługą. Hasło promocyjne, ma za zadanie wyróżnić markę na tle konkurencji i przekonać konsumentów do zakupu. Odzwierciedleniem skuteczności hasła promocyjnego jest stopień zainteresowania produktem/usługą oraz wielkość sprzedaży.

Tworząc hasło promocyjne, należy uwzględnić następujące aspekty:

  • przybieranie formy żartu lub abstrakcji,
  • wprowadzanie wieloznaczności,
  • stosowanie rymów zapadających w pamięć,
  • tworzenie etapów podczas których odbiorca stopniowo poznaje hasło – intrygowanie.

Powyższe zabiegi zwiększają prawdopodobieństwo utrwalenia się w pamięci odbiorców przekazywanego komunikatu. Umacnianie hasła promocyjnego w świadomości potencjalnych klientów dokonuje się również poprzez umieszczanie go bezpośrednio w sąsiedztwie logo marki. Gwarancją efektywnego wykorzystania hasła promocyjnego jest jego obecność w materiałach reklamowych, w kampaniach promocyjnych (tv, media społecznościowe, wydarzenia sponsorowane) itp.

Hasło promocyjne sformułowane jest taki sposób, aby komunikować np.

  • uzasadnienie właściwości zakupu,
  • specyficzną formę dostosowaną do grupy docelowej,
  • główne walory produktu, które zapewnią przewagę konkurencyjną,
  • odniesienie bezpośrednio do wartości marki: idea, misja, wizja.

Ewelina Abramowicz

Przekonana o tym, że publikowanie atrakcyjnych i praktycznych treści marketingowych to najlepszy sposób komunikowania się z klientami, z przyjemnością bawi się słowami tworząc dla nich teksty. Namingowe inspiracje czerpie między innymi z obcojęzycznych utworów muzycznych, do których gatunku nie lubi się ograniczać. W kreowaniu marki uznaje za niezwykle ważne budowanie jej wizerunku w Internecie, dlatego z uwagą śledzi najnowsze trendy w obszarze mediów społecznościowych. Miłośniczka filmów dokumentalnych, uwielbia odkrywać nowe miejsca, a w wolnych chwilach zgłębia problematykę różnic międzykulturowych.

Więcej artykułów

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na kreację lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?