Marka firmy jest bodźcem emocjonalnym, spontaniczną reakcją, pierwszym odczuciem w stosunku do produktu, usługi firmy, które reprezentowane są przez nazwę i logo firmy. Celem tworzenia marki jest identyfikacja i zróżnicowanie na tle konkurencyjnych produktów i usług. Marka firmy budowana jest zarówno przez osoby nią zarządzające, jak i konsumentów.

Podstawowe funkcje marki firmy to:

  • funkcja informacyjna — marka bezpośrednio nawiązuje do działalności firmy poprzez komunikat zawarty w nazwie, logo lub pośrednio odwołując się do skojarzeń zbudowanych w świadomości odbiorców,
  • funkcja promocyjna — marka wzbudzana zainteresowanie i mobilizuje do jej zakupu,
  • funkcja gwarancyjna — marka składa obietnicę jakości, profesjonalizmu oraz reprezentowanych przez firmę wartości.

Marka tworzona jest poprzez połączenie elementów niematerialnych tj. postrzeganie oraz elementów materialnych tj. logo marki. Współdziałanie tych elementów powala marce na wyróżnienie się wśród konkurentów. Marka firmy komunikuje:

  • jasno określone zobowiązanie marki — wartości, jakie dostarczana,
  • kształtuje postrzeganie firmy — wszelkie skojarzenia z marką,
  • tworzy osobowość — marka zyskuje osobowość, która wyróżnia ją na tle konkurencji.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Magda N.

    to ciekawe, że marka jest budowana również przez konsumentów 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?