Marka luksusowa to marka charakteryzująca się prestiżowym wizerunkiem. Głównie reprezentują ją produkty podstawowe marki – dobra lub usługi luksusowe. Marka luksusowa jest odbierana przez konsumentów głównie jako związek wysokiego poziomu ceny z gwarancją jakości. Produkty marek luksusowych wyróżnia:

  • Wysoka cena – najczęściej produkty, które oferuje marka należą do najdroższych w ich kategorii,
  • Wysoka jakość – jakość towarów luksusowych, jest znacznie wyższa niż jakichkolwiek substytutów – gwarancja jakości,
  • Niezwykłość – marka tworzy trendy oraz nowe potrzeby wśród konsumentów,
  • Unikalność – trudna dostępność, produkowana na ograniczoną skalę, co podkreśla jej wyjątkowość. Marka celowo utrudnia konsumentom nabycie jej produktów podkreślając tym swój prestiż.

Symbolika luksusu – kreowanie luksusowego wizerunku. Symbolika i odczucia z jakimi utożsamiana jest marka mają często większe znaczenie niż reprezentujące ją dobra luksusowe. Podkreślać ma ona status społeczny, bogactwo nabywców, które określane jest mianem ostentacyjnej konsumpcji – konsumpcji na pokaz.

Marka luksusowa nie zawsze reprezentuje najwyższą jakość produktów. Jej główną wartość mogą stanowić inne elementy, np. wspomniana wyżej symbolika luksusu.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Mirko

    Słuszna uwaga na końcu! Raz zawiodłem się na jakości marki, która powszechnie uważana jest za luksusową, jednak jej produkty mają naprawdę oryginalny wygląd, dlatego dam jej jeszcze jedną szansę.

  • Marek

    haha, a dzisiaj okazuje się, że takie luksusowe marki jak Louis Vuitton muszą podwyższać ceny, bo zamożni uważają, że nawet sekretarki na nie stać.

  • Jarek

    Marki luksusowe powinny wykorzystywać na swoją korzyść efekt Veblena, by zwiększać marżę. To naprawdę robi robotę, nie to co tworzenie przeciętniactwa, które walczy ceną i musi iść w ilość.

  • Rafał

    kupiłem produkt tzw. „marki luksusowej” i po paru tygodniach się zepsuł… cena nie zawsze świadczy o jakości.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?