Mianem marki luksusowej określa się tę markę, która oferuje produkty powszechnie uważane za luksusowe, zazwyczaj niedostępne dla przeciętnego konsumenta, przede wszystkim ze względów finansowych. Określenie marki jako luksusowej wynika nie tylko z samego dobra i jego wysokiej ceny – składa się na nie dodatkowo symbolika marki, wizerunek oraz sposób jej postrzegania przez odbiorców.

Marka, która zasługuje na miano luksusowej, cieszy się prestiżem i uznaniem. Co istotne, pozwala na kreację pewnego statusu społecznego osoby, która wchodzi w posiadanie dóbr spod jej nazwy. Często jednak nie sam produkt jest wartością samą w sobie, a producent i logo marki, pod którą znajduje się na rynku.

Do najbardziej luksusowych marek dziś zalicza się:

  • Louis Vuitton
  • Guci
  • Prada
  • Rolex
  • Cartier
  • Fendi
  • Chanel

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?