Nazwa marki to termin, z którym identyfikowana jest marka. Proces nadania nazwy marce określa się mianem „brand naming’u”. Naming jest jednym z najważniejszych elementów brandingu, ponieważ nazwa reprezentuje markę przez lata, kreuje konkretne skojarzenia z marką wśród jej odbiorców oraz wyróżnia markę na tle konkurencji. Siłę marki podkreśla nazwa spójna z logo, ponieważ pamięć językowa wzmocniona zostanie wizualizacją.

Do czterech głównych kategorii nazw należą:

  • Nazwy opisowe – opisujące działalność marki np. “Makarony Polskie”- producent makaronów,
  • Neologizmy – słowa wymyślone specjalnie dla marki, np. „Dawntona” – producent przetworów owocowo-warzywnych,
  • Nazwy empiryczne – opierające się na uczuciach i doświadczeniach jakie dostarcza marka, np. „Soft&Easy” – branża higieniczna,
  • Nazwy – skróty, akronimy np. “CD” – producent miodu.

Tworząc nazwę dla marki należy uwzględnić:

  • tłumaczenie – nazwa w tłumaczeniu na języki obce budzić może niepożądane skojarzenia osłabiające wizerunek marki,
  • wymowę – nazwy trudne do wymówienia wprawiają w zakłopotanie, którego następstwem mogą by negatywne emocje wśród odbiorców,
  • długość nazwy – krótka, prosta jest łatwa do zapamiętania, długa jest trudniejsza,
  • dostępność domen internetowych – zalecane jest, aby nazwa marki posiadała własną domenę.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na kreację lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 
  • Danka

    dziękuję serdecznie za inspiracje, właśnie jestem w trakcie procesu wymyślania nazwy dla swojej firmy i nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać:-))

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?