Nazwa produktu jest komunikatem, który nadaje znaczenie produktowi. Nazwa, która reprezentuje produkt może budować konkretne skojarzenia w umyśle potencjalnego klienta – nadawać określone znaczenie, współtworzyć tożsamość marki, do której należy dany produkt. Nazwa produktu jest narzędziem umożliwiającym wyróżnienie wśród konkurencyjnych produktów na rynku oraz zwiększającym skuteczność działań marketingowych (np. pozycjonowanie produktu w sieci).

Elementami zwiększającymi efektywność nazwy są:

  • prostota – nazwa zapisująca się w pamięci grupy docelowej dla której przeznaczony jest produkt,
  • unikalność – nazwa wyróżniająca się,
  • brak powiązania z nazwami produktów konkurencyjnych – możliwość rejestracji jako słowny znak towarowy,
  • dopasowanie do specyfiki produktu – podkreślanie jego charakteru,
  • wywoływanie pożądanych skojarzeń.

Nazwa produktu jest elementem, współtworzącym markę produktu. Ukazywana jest na etykiecie produktu, w towarzystwie logo marki. O sile nazwy produktu świadczy jej rozpoznawalność. Aby zwiększyć stopień rozpoznawalności, tworzy się nazwy łatwe w wymowie i proste do zapamiętania. Produkty o nazwach dobrze znanych konsumentom, motywują ich wybór, gwarantują poczucie jego słuszności oraz pobudzają poczucie bezpieczeństwa.

Ewelina Abramowicz

Przekonana o tym, że publikowanie atrakcyjnych i praktycznych treści marketingowych to najlepszy sposób komunikowania się z klientami, z przyjemnością bawi się słowami tworząc dla nich teksty. Namingowe inspiracje czerpie między innymi z obcojęzycznych utworów muzycznych, do których gatunku nie lubi się ograniczać. W kreowaniu marki uznaje za niezwykle ważne budowanie jej wizerunku w Internecie, dlatego z uwagą śledzi najnowsze trendy w obszarze mediów społecznościowych. Miłośniczka filmów dokumentalnych, uwielbia odkrywać nowe miejsca, a w wolnych chwilach zgłębia problematykę różnic międzykulturowych.

Więcej artykułów

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na kreację lub zapoznaj się z nią poniżej.



 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?