Nazwa usługi jest formą tekstową, umożliwiającą komunikację usługi firmy z otoczeniem oraz docelowymi nabywcami. Jej głównym celem jest wyróżnienie wśród konkurencyjnych usług na rynku oraz utrwalenie faktu istnienia danej usługi lub dostawcy usługi w świadomości konsumenta. Stosowana jest również jako narzędzie marketingu usługi, którego zadaniem jest zaistnienie usługi w świadomości klientów.

Nadanie usłudze nazwy niesie ze sobą następujące korzyści:

  • przekazanie klientom informacji o jakości, skuteczności usługi,
  • tworzenie lojalnej grupy klientów,
  • tworzenie ważnego elementu budującego całą markę,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy usługowej.

Nazwa usługi bezpośrednio wpływa na tożsamość i wizerunek firmy usługowej. Skuteczność zakorzeniania jej nazwy w świadomości klientów, zwiększa się dzięki następującym elementom:

  • prostota – krótka nazwa zapadająca w pamięć grupy docelowej,
  • unikalność – nazwa odbiegająca charakterem od konkurencji,
  • brak powiązania z nazwami produktów konkurencyjnych – możliwość rejestracji jako słowny znak towarowy,
  • dopasowanie do specyfiki produktu – odniesienie się do charakterystycznych cech usługi,
  • wywoływanie pożądanych skojarzeń.

Nazwa usługi tworzona jest bezpośrednio dla usługi firmy, marki lub powstaje w wyniku uzyskania praw do posługiwania się nazwą innej firmy (franczyza).

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na kreację lub zapoznaj się z nią poniżej.



 
  • Alicja

    Trudno jest zawrzeć w nazwie wszystkie wyżej wymienione elementy…

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?