Witaj na stronie BrandPRO
Do Twojej dyspozycji są ekspercka wiedza oraz profesjonalne rozwiązania nadające dynamiki i skuteczności procesom kreacji oraz promocji marki osobistej / firmy / produktu / usługi.
Prezentujemy i wdrażamy efektywne strategie i skuteczne narzędzia w obszarze brandingu oraz marketingu, pracujące na sukces klientów BrandPRO i marek na całym świecie. Zapraszamy do kontaktu i współpracy!
Kategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmy
Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Czym jest strategia marki?
Strategia marki to zbiór długoterminowych działań służący wprowadzeniu, ulokowaniu i utrzymaniu marki na rynku oraz osiąganiu zamierzonych celów związanych z jej rozwojem. Strategia definiuje osobowość marki, jej cechy i wartości. Wszystko to, zawiera się w takich elementach jak nazwa, slogan, logo, design, funkcjonalność produktu, skojarzenia związane z marką oraz komunikacja marketingowa.
Powinna ona ściśle korespondować z misją, wizją i wartościami reprezentowanymi przez całe przedsiębiorstwo oraz z jego strategią. Wyróżniamy następujące strategie marki:
- strategia marki indywidualnej – produkty lub usługi są zróżnicowane pod względem cenowym, jakościowym i zastosowania są wprowadzane na rynek pod osobnymi markami. Pozwala to zbudować silną pozycje konkurencyjną wśród marek innych firm z branży. Taka strategia wymaga jednak dużych nakładów na reklamę, gdyż każdą markę trzeba promować indywidualnie.
- strategia marki rodzinnej – wszystkie produkty lub usługi posiadają wspólna nazwę. Kompleksowa promocja całej linii produktów, oddziałuje na każdy produkt z osobna i wzmacnia rozpoznawalność marki. Wprowadzenie nowego artykułu jest łatwiejsze, ponieważ konsumenci rozpoznają już markę. Strategię tę stosuje się, gdy firma oferuje produkty zbliżone pod względem jakościowym, cenowym czy zastosowania.
- strategia wielomarkowa – przedsiębiorstwo o konkretnej nazwie, posiada w ofercie rodziny marek, z których każda skierowana jest do odbiorców z określonych segmentów. Istnieje mniejsze ryzyko utraty zaufania do innych marek przedsiębiorstwa, spowodowanym negatywnym doświadczeniem związanym z jedną z nich.
- strategia marek łączonych – połączenie strategii marek indywidualnych i rodzinnych. Określona grupa artykułów o podobnej charakterystyce otrzymuje nazwę marki rodzinnej, natomiast produkt nie związany z pozostałymi pod względem przeznaczenia posiada oddzielną nazwę marki. Przedsiębiorstwo stosujące tę strategię może dotrzeć do różnych grup konsumentów, ale musi również liczyć się z kosztami osobnej promocji dla poszczególnych marek.
- strategia rozszerzonej marki – marka indywidualna zostaje rozszerzona o nowe produkty, czyli powstaje z niej marka rodzinna, a także gdy do marki indywidualnej lub rodzinnej dodawane są produkty niespokrewnione. Z tą strategia wiąże się ryzyko niezaakceptowania przez klientów nowego wyrobu pod nazwą istniejącej już marki. Może to zaszkodzić całej marce.
- strategia co-brandingu – współpraca dwóch marek w celu zwiększenia swoich wpływów. Na jednym produkcie umieszcza się logo dwóch innych marek.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.