Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Dlaczego warto dbać o wizerunek marki w Internecie?
Opinie na temat marki w Internecie to nowe „pierwsze wrażenie”. Nie pytamy już o referencje i rekomendacje, po prostu włączamy wyszukiwarkę i googlujemy w poszukiwaniu informacji o danej marce. Co stanie się, jeśli przestaniesz monitorować to, co można znaleźć na temat Twojej marki w sieci? Jak trzymać rękę na pulsie?
Negatywne wyniki wyszukiwania mogą sprawić, że Twoi obecni i potencjalni klienci odwrócą się na pięcie i przejdą na stronę internetową konkurencji. Podobnie może się stać w wypadku, kiedy informacje i referencje na temat Twojej firmy są znikome lub po prostu nie ma ich wcale. „Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz” – staje się rzeczywistością, a Ty szybko odczujesz konsekwencje swoich zaniedbań.
Najwyższy czas uwierzyć w siłę reputacji online – według raportu „Risky Business, Reputation Online”, kadry zarządzające z całego świata uznają utratę dobrej reputacji za największe niebezpieczeństwo w prowadzeniu biznesu. Przeczytaj, co na temat wizerunku marki w Internecie mówią wpływowi przedsiębiorcy oraz specjaliści w branży i bazując na ich doświadczeniach, zadbaj o wizerunek swojej marki.
„Twoja marka nie jest tym, co mówisz,
jest tym, co mówi Google.”
– Chris Anderson
85% Polaków używa Google jako wyszukiwarki, a prawie połowa wyników wyszukiwań w Google, jako źródła informacji o firmie, produkcie lub usłudze. Mając to na uwadze, ważne jest, aby przeanalizować pozytywne, neutralne i negatywne wyniki wyszukiwania na temat swojej firmy, wyciągnąć wnioski i, jeśli to możliwe, naprawić szkody. Daj osobom, które mają kontakt z Twoją marką możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami i eksponuj opinie zadowolonych klientów. Twórz autentyczną markę, nie udawaj, nie symuluj, że jest inna niż w rzeczywistości.
„Potrzeba dwudziestu lat, aby zbudować reputację
i pięciu minut, aby ją zniszczyć.”
– Warren Buffett
Nie każdy ogień da się ugasić. Negatywny szum wokół marki, nawet tej najbardziej cenionej i prestiżowej może spowodować szkody nie do odwrócenia – warto słuchać głosu internautów i wchodzić z nimi w interakcję. Strategia wizerunkowa i jej rzetelne wdrażanie jest kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa, które wie, co w trawie piszczy.
Przeprowadź audyt wizerunkowy swojej firmy, sprawdź, jakim aspektom musisz się szczególnie uważnie przyjrzeć, co poprawić. Aby nie dopuścić do niepożądanych wydarzeń, na bieżąco monitoruj sytuację i przygotuj grunt pod pozytywne opinie o swojej marce.
„Twoja marka jest tym, co ludzie mówią o Tobie,
kiedy nie ma Cie w pokoju”
– Jeff Bezos, założyciel Amazon
Zastanawiałeś się kiedyś, co o Twojej marce, firmie, usłudze myślą pracownicy, partnerzy i klienci? Warto! Rozgłos może przynieść Twojej marce wiele dobrego, ale jeśli nie masz kontroli nad treściami dotyczącymi Twojej marki i osób z nią związanych, lepiej to zmień, żeby nie spotkała Cię przykra niespodzianka.
Po pierwsze, pomyśl, zanim coś powiesz, czy napiszesz. Wszelkie opinie głoszone w kontekście marki, czy o charakterze publicznym, czy prywatnym, mają ogromną moc oddziaływania i w najmniej odpowiednim momencie mogą odbić się na reputacji firmy. Szczególnie dziś, w erze mediów społecznościowych, kiedy informacje, opinie i zdjęcia, rozprzestrzeniają się z prędkością światła.
Po drugie, bądź autentyczny. Jeśli nie budujesz wizerunku swojej marki na bliskich Tobie wartościach, prędzej czy później odbiorcy wyczują fałsz i marketingowe wyrachowanie, a Ty stracisz ich zaufanie, co szczególnie da się we znaki w nieprzychylnych opiniach w sieci.
Po trzecie, siła drzemie w interakcji. Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zbudować silny i pozytywny wizerunek online, jest traktowanie każdego odbiorcy z należytym szacunkiem i zainteresowaniem, wchodząc z nim w pozytywną interakcję. Nieważne czy budujesz relacje z potencjalnymi klientami swojej firmy, dystrybutorami, pracownikami czy innymi przypadkowymi ludźmi, każda aktywność i interakcja może pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki.
Przeczytaj również: Wizerunek marki oraz Wizerunek marki w nietypowej branży.
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
AnKa
-
Adam
-
Karolina Gołaś
-
-
Przemysław