Za każdym serwisem społecznościowym stoi wiele dynamicznie zmieniających się liczb. Jeżeli Twoi klienci mają profile na Facebooku warto poświęcić chwilę i zdać sobie sprawę ile czasu spędzają na portalu i na jaką aktywność się decydują. Pierwsze wnioski zaczną nasuwać się same.

Celem tego artykułu jest przedstawienie aktualnych (stan na połowę września 2013 roku) danych dotyczących serwisu Facebook oraz uświadomienie przez ten pryzmat skali zjawiska. Poniżej prezentujemy najbardziej znaczące wartości związanych z największym graczem na rynku portali społecznościowych oraz jego użytkowników w Polsce
i na świecie.

Facebook, w minionym roku przekroczył magiczną granicę milarda użytkowników.
We wrześniu tego roku dokładna liczba osób korzystających z portalu na całym świecie
to 1.15 miliarda. Państwa, w których serwis jest najbardziej popularny to Stany Zjednoczone, Indie, Brazylia, Indonezja i Meksyk. W Polsce liczba aktywnych użytkowników w sierpniu wyniosła 11.3 miliona osób, z niewielką przewagą kobiet nad mężczyznami.

Dzienna liczba aktywnych użytkowników to 699 milionów, co oznacza 27% wzrost
w stosunku do lat poprzednich.

Liczba profili firmowych to około 50 milionów. Miesięcznie na jednym fanpage’u pojawia się średnio 36 wpisów. Światowym, niekwestionowanym zwycięzcą rankingu najbardziej popularnych fanpage’y jest strona Facebook for every phone, która ma ponad 303 miliony fanów. Na kolejnych miejscach znalazły się: profil Facebook (94 miliony fanów), Youtube (76 milionów fanów) i w końcu o nieco odmiennym charakterze, profil Rihanny oraz Eminema (obydwa ponad 70 milionów fanów), rekordową liczbą użytkowników może pochwalić się także Coca – Cola, którą “lubi” ponad 72 miliony osób.

W Polsce największą liczbę fanów posiada profil “Serce i Rozum” należący do TP SA (ponad 2 miliony fanów), na drugim miejscu znajduje się Play (1 918 927 fanów), tuż za nim profil Demotywatory (1 783 548 fanów). Warto zwrócić uwagę, że w przypadku tego profilu, rating, czyli wskaźnik udostępniany przez serwis socialbakers.com, pokazujący skłonność do polecania strony znajomym wynosi 10. Oznacza to, że jest to bardzo chętnie polecany przez użytkowników profil.

Aplikacji “Facebook for every phone” nie tylko zgromadziła rekordową liczbę użytkowników, ale także pokazuje jak wiele osób decyduje się na korzystanie z serwisu w wersji mobilnej. Jak podają statystyki liczba użytkowników mobilnych to 819 milionów i stale rośnie.

W Polsce liczba osób korzystających z Internetu w telefonie wynosi około 5,5 miliona.
W 2012 roku 7% z nich logowało się do serwisów społecznościowych.

Cenną informacją jest również większa skłonność użytkowników do lubienia stron firmowych. Jeden użytkownik lubi średnio 40 stron, oznacza to, że w ciągu ostatnich 4 lat liczba ta wzrosła prawie 9 krotnie.

Na zakończenie liczbowego morza informacji kilka szczegółowych statystyk od autora wpisu dla fanów mediów społecznościowych:

  • Liczba dokonanych polubień od czasu startu serwisu: 1.13 tryliona
  • Średnia liczba polubień dziennie: 4.5 miliona
  • Liczba zdjęć dodanych do serwisu dziennie: 350 milionów
  • Średni czas spędzony dziennie w serwisie: 20 minut
  • Średni czas spędzony w serwisie w miesiącu: ponad 8 godzin
  • Odsetek użytkowników Facebooka, logujący się przynajmniej raz dziennie: 76%

Warto nauczyć się samodzielnie poszukiwać informacji na temat statystyk Facebooka. Aktualne dane są często kluczem do sukcesu w trakcie biznesowej rozmowy. Pewnym źródłem informacji jest serwis socialbakers.com, który w obszerny sposób prezentuje dane liczbowe ze względu na kraj. Niestety pozyskanie szczegółowych informacji jest płatne.

W Polsce warto zwrócić uwagę na sotrender.pl, który co miesiąc publikuje atrakcyjne graficznie i czytelne podsumowanie. Dociekliwym polecam podstronę na Facebooku “Investor relations”, na której w obszernych dokumentacjach można znaleźć wiele cennych informacji.

Tak jak warto znać choćby podstawy matematyki, tak nie sposób zrozumieć i wykorzystać w swoim biznesie fenomenu portalu Facebook, bez poznania liczb jakie za nim stoją.

Źródła:

http://www.socialbakers.com

http://expandedramblings.com/
http://investor.fb.com/
http://www.wirtualnemedia.pl/

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?