Zakładając firmowy profil w social media zdefiniuj dokładnie swój produkt lub usługę oraz grupę docelową do jakiej je kierujesz. Pamiętaj, że im bardziej wyspecjalizowany produkt, im szczegółowiej określona grupa docelowa, tym precyzyjniej musisz dobrać optymalne narzędzie. W większości przypadków, w zakresie obecności w mediach społecznościowych, zalecana jest multiplatformowość, czyli działanie na kilku portalach jednocześnie. W tym kontekście warto odpowiedzieć sobie na cztery poniższe pytania:

1. Z jakiego portalu korzysta grupa docelowa produktu/usługi?

2. Jaki jest główny cel obecności firmy na portalu? (Zwiększenie sprzedaży, budowanie świadomości marki, pozyskiwanie pracowników, ocieplanie wizerunku, badanie potrzeb klientów?)

3. Jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na płatne formy reklamy w mediach społecznościowych (PPC)?

4. Jak definiujesz sukces, będący wynikiem obecności Twojej firmy na wybranych portalach?

Refleksja nad powyższymi pytaniami może prowadzić do uzyskania większej konwersji z działań podjętych w mediach społecznościowych w założony cel. Pozwoli także stworzyć strategię obecności w social media i jej optymalną i satysfakcjonującą realizację.

Jeśli chcesz otrzymać darmowy poradnik dot. wyboru odpowiedniego medium społecznościowego, zapisz się na nasz newsletter.

Polecamy skorzystanie z przydatnej infografiki przedstawiającej podstawowe informacje dotyczące portali społecznościowych, które pozwalają na szybkie poznanie ich charakterystyki. Infografika (z portalu Pinterest) została przygotowana przez amerykańską agencję reklamową Leverage:




Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?