Odkąd internet stał się jednym z głównych mediów pozyskiwania klientów, obserwuje się na rynku zjawisko naturalnej selekcji. W wyniku technologicznej ewolucji – firmy, które włączyły online marketing w ogólne strategie organizacyjne, idą z duchem czasu i rozwijają się. Natomiast bardziej konserwatywni właściciele stoją w miejscu i z czasem wypadają z rynku. Dlaczego tak się dzieje?

Aż 50% potencjalnych klientów z Twojej grupy docelowej jest pozyskiwana za pośrednictwem Twojej strony internetowej. Oznacza to, że na konkurencyjnym rynku swoje miejsce mają tylko te firmy, które zainwestowały w media społecznościowe i między innymi posiadają własną stronę internetową. Dylematem ówczesnego marketingu nie jest rozstrzygnięcie kwestii – „Czy warto mieć swoją stronę w sieci?”. Jest nim zastanowienie się, w jaki sposób zarządzać stroną online i wizerunkiem firmy w sieci, tak, aby wzbudzał zaufanie i sympatię wśród odbiorców.

Umiejętne wykorzystanie social media coraz częściej stanowi o statusie – być albo nie być – danej marki. Zachęcamy abyś tu i teraz szczerze odpowiedział sobie na pytanie: jaki procent swoich klientów aktualnie pozyskujesz drogą online? Jeśli jest to tylko 30% Twojej puli klientów, to jak możesz zwiększyć ją o pozostałe 20%?

Prowadzenie firmowej strony zgodnie z wytycznymi SEO

Optymalizacja strony pod względem formy i treści jest warunkiem powodzenia w sieci. Sposób optymalizacji zależy od stadium żywotności Twojej strony www. Inaczej zarządzamy stroną, która zaczyna dopiero “raczkować” i stroną, która jest na bardziej zaawansowanym etapie swojego rozwoju.

Wczesny etap prowadzenia strony www ma w swoich założeniach rozpoznanie potrzeb grupy docelowej i ich zaspokojenie tj. pozyskanie odbiorców. Zetkniesz się z osobami, które aktualnie doświadczają problemu, który Ty (ze swoimi produktami i usługami) jesteś w stanie rozwiązać bądź dostarczyć do tego odpowiednich narzędzi. Połowa z tej grupy poszukuje rozwiązań w Internecie, wpisując w wyszukiwarkach pożądane frazy. Weźmy Twój przykład. Powiedzmy, że masz trudność z pozyskiwaniem nowych klientów, a social media na razie są dla Ciebie czarną magią. W wyszukiwarce internetowej wpiszesz frazy skoncentrowane wokół trapiącego Cię problemu np. „W jaki sposób można generować potencjalnych klientów drogą online?”. Zainteresują Cię tylko te strony www, które będą trafnie odpowiadać na Twój problem. Jaki z tego wniosek?

Pamiętajmy o wzbogacaniu strony online marki w content, który będzie koncentrował się wokół potrzeb naszej grupy docelowej. W przypadku, gdy potencjalni klienci posiadają już określoną wiedzę na temat swojego problemu i poszukują w Internecie konkretnych rozwiązań, które Ty możesz im zaoferować, zadbaj o optymalizację treści pod względem SEO. Tylko w ten sposób znajdziesz się w wyszukiwarce internetowej na jednej z pierwszych pozycji.

Wzbudzenie zaufania wśród odbiorców

Skuteczną metodą, jest oferowanie wartościowych informacji za pośrednictwem bezpłatnych form, takich jak: e-book, newsletter czy udostępnione prezentacje multimedialne, bezpłatne konsultacje. W zamian zyskujesz więcej niż kontakt mailowy. Zyskujesz możliwość tworzenia i podtrzymywania więzi z potencjalnym klientem. Indywidualne podejście do swoich odbiorców procentuje ich większym zaangażowaniem w interakcje i zaufaniem.

Blog jest nie tylko sine que non internetowego marketingu, ale również ważnym elementem w procesie budowania relacji z odbiorcami. To najskuteczniejsze narzędzie pozyskiwania klientów online jakim może dysponować firma. Poprzez wartościową treść jednocześnie wzbudzasz autorytet i pokazujesz osobowość firmy. Każdy wpis na blogu ma swoją indeksowaną stronę w Google. Dlatego warto zintegrować wpisy z SEO. Dzięki synchronizacji pozyskiwanych drogą online danych z bazą CRM unikniesz manualnego tworzenia bazy danych i obsługi klienta. Ten element automatyzacji ułatwi Ci pracę online. Dzięki temu Twój email marketing stanie się łatwiejszy i zyskasz więcej czasu na tworzenie contentu.

Realizacja wszystkich kamieni milowych związanych z konstruowaniem strony internetowej i planowaniem treści zapewni Tobie i Twojej firmie dobry start w online marketingu i już w ciągu roku zaobserwujesz „poruszenie” wśród odbiorców, które pozytywnie wpłynie na dynamikę strony www. Jeśli interesuje Cię pasywny dochód, to inwestycja w media społecznościowe jest w tym obszarze nieunikniona. Dlatego warto aktualizować swoją wiedzę w tym zakresie lub/i korzystać z usług firm doradczych dysponujących ekspercką wiedzą i doświadczeniem.

 

 

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?