Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Garść dobra i szczypta magii, czyli przepis na reklamę świąteczną
Zaraz po Wszystkich Świętych rozpoczyna się marketingowy wyścig zbrojeń. Jeszcze zanim przyjdzie nam do głowy rozglądanie się za prezentami pod choinkę, zaczyna się walka o serca, a przede wszystkim portfele konsumentów. Jakim markom udało się powstrzymać nas przed zmianą kanału podczas przerwy reklamowej w telewizji? Które reklamy udostępniamy na portalach społecznościowych?
Co w tym roku?
Święta Bożego Narodzenia to czas żniw – w tym okresie kupujemy najchętniej i najwięcej. Wielkie i małe marki dobrze o tym wiedzą, dlatego starają się nie tylko przekonać do zakupów swoich produktów, ale przede wszystkim zagrać na emocjach klientów i dać się zapamiętać na dłużej.
W ubiegłym roku przedstawiliśmy Wam 4 typy świątecznych strategii promocyjnych i omówiliśmy wartości i motywy, którymi posługują się marketerzy, aby przykuć uwagę konsumentów. W tym roku zastanowimy się czy agencje reklamowe zaproponowały w kwestii reklam świątecznych coś nowego czy może obowiązujący od lat przepis na dobrą reklamę wcale się nie zmienił.
Tradycja musi być
Niektórzy uważają, że nie ma nic złego w tym, że jeśli usunie się swoje logo z reklamy świątecznej nie będzie się ona różniła niczym od spotów innych marek. Nie boją się tego największe marki, których reklamy świąteczne są zbiorami motywów tworzących tradycyjny spot. Przekaz odwołuje się do czynienia dobra i dzielenia się z innymi. Nie chodzi tylko o troskę o rodzinę, ale o zwrócenie uwagi na potrzeby innych. Tak zrobiła to Coca-Cola:
Król reklam świątecznych na rynku brytyjskim – marka John Lewis i ich historia o małym chłopcu i jego przyjacielu Pingwinie Montym.
Oraz Sainsbary’s, które we wzruszającej reklamie nawołuje do dzielenia się. Ten spot jest w tym roku numerem jeden w Wielkiej Brytanii, marka wiedziała co robi.
Oprócz lawirowania dookoła relacji rodzinnych, przyjaźni i zastawionego stołu, twórcy reklam wciąż chcą, żebyśmy wierzyli w magie świąt. Dosłownie do tematu zabrały się dwie marki:
Mark&Spencer i ich wróżki z własną akcją na Twitterze.
I Burberry -‚From London with Love’ z gwiezdnym pyłem i tańczącym Romeo Beckhamem.
Innym sposobem na tradycję jest tworzenie jej, czyli kontynuacja motywu, który był wykorzystywany przez markę w latach ubiegłych. Pamiętacie ‚Show your Joe’?
Oto co Kmart zrobił w tym roku:
Oryginalna, zabawna, ale wciąż w dobrym stylu.
Świąteczna układanka
Stworzenie scenariusza świątecznego filmu promocyjnego, który nie zginie wśród setek tysięcy innych, to nie lada wyzwanie. Umiejętne i nowatorskie zgranie go z filozofią marki dodatkowo utrudnia zadanie. Koncepcji na dobre połączenie swojej marki i tematu świątecznego jest prawdopodobnie nieskończenie wiele. Jednak ostatecznie, o sukcesie świątecznej akcji promocyjnej, decydują wyniki sprzedaży, dlatego sprawdzony przepis na bożonarodzeniową reklamę nie różni się bardzo od tego na zwykłą, której zadaniem jest kreowanie wizerunku i sprzedaż właśnie.
Aby zrobić dobrą reklamę, potrzebujemy:
– Dobrego sloganu – pasującego do świątecznego image marki,
– Ekspozycji logo – może w świątecznej wersji,
– Zachęty do działania – wciągnięcie do akcji,
– Obrazów i słów zapadających w pamięci,
– Odwołania się i odpowiedzi na potrzeby grupy docelowej.
Sukces wywołany świąteczną akcją promocyjną może wyznaczyć nowe kierunki rozwoju marki, znacznie powiększyć długoterminową sprzedaż, a nawet stać się świątecznym klasykiem, tak jak jadąca przez zaśnieżone drogi oświetlona ciężarówka Coca-Coli. Nic dziwnego, że reklamom świątecznym towarzyszy tyle zamieszania.
P.S Co innego, marka PooPouri, która mimo tradycyjnego anturażu – Święty Mikołaj, dzieci, dzwoneczki w tle, postawiła na kontrowersję. Mało wyszukana sceneria i niezbyt finezyjne dialogi są, bądź co bądź, akuratne do reklamowanego produktu.
Co sądzicie o tej reklamie? Czy ktoś wcześniej słyszał o PooPouri?
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.