Profesjonalnie, wygodnie, globalnie – tak w trzech słowach można opisać usługę Google Business View, dzięki której siedzący w domowym zaciszu internauta może bez ograniczeń odwiedzać restauracje, firmy czy hotele na całym świecie.

Google wyszło naprzeciw przedsiębiorcom, oferując całodobowe firmowe wycieczki online po wnętrzach ich biur. To doskonały sposób, aby zbliżyć się do klienta, pokazując mu, że istniejemy w realnym świecie i dać pewną obietnicę tego, że jeśli nasza siedziba wygląda profesjonalnie to i profesjonalne są nasze usługi.

Jak wygląda taka wirtualna wycieczka w praktyce? Ostatnio, na pokazanie wnętrz swojej głównej siedziby w Poznaniu zdecydowała się audytorsko-doradcza firma Grant Thornton. Zaprosiła użytkowników Google Maps do swojej strefy klienta:

Dodawanie zdjęć do Business View praktycznie zamyka się w trzech krokach. Przede wszystkim należy wybrać firmę, która w tym zakresie jest oficjalnym partnerem Google (zapraszamy do kontaktu w tej sprawie). Następnie wystarczy umówić się na wykonanie sesji w dogodnym terminie. Na tym etapie dowodzenie przejmuje fotograf, który po zakończeniu zdjęć zajmie się wszystkimi zadaniami i formalnościami związanymi z umieszczeniem naszej firmy w sieci Business View.

Wśród najciekawszych zastosowań usługi Google znajdziemy nie tylko biura. Jednym kliknięciem przeniesiemy się w samo centrum skateparku we francuskim Grenoble:

zwiedzimy parlament w Barcelonie:

czy irańskie meczety:

Miłośnicy podniebnych wrażeń natomiast mogą bez biletu przechadzać się po korytarzach samolotu Airbus A380-800, linii lotniczych Emirates.

Ta wirtualna podróż 3D za pomocą myszki pozwala przechadzać się po przestrzeniach, które podpięte są do wizytówki na mapach Google. Wirtualną wycieczkę można oczywiście umieścić za pomocą iframe na swojej stronie www lub w darmowej aplikacji na Facebooku.

Co zyskujemy korzystając z Google Business View?

1. Zauważalność. Ludzie przetwarzają komunikaty wizualne szybciej niż tekstowe. Jeśli wizytówka na Mapie Google ma podpięte GBV, jego zajawka pojawi się już w wynikach wyszukiwania.

2. Wyższe pozycje w Google Maps. Eksperci zauważają wzrost pozycji w wynikach na mapach Google tych wizytówek, które mają zaimplementowaną wirtualną wycieczkę. Wszystko to w zgodzie z polityką amerykańskiego giganta związaną z promowaniem treści różnorodnych i kompletnych.

3. Dodatkowa ekspozycja usług, produktów, czy innych elementów oferty. W zależności od branży możemy zaprezentować produkty na półkach, wnętrza hotelu, proces wytwarzania danego towaru, potrawy serwowane w restauracji itp.

Szymon Laszewicz

E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

TwitterLinkedIn



  • Gość

    Co najlepsze, nasza firma w Business View jest dostępna 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu, otwarta 24h na dobę! 🙂

  • tmkdz

    Google Business View to przedewszystkim pewność i jakośc, którą gwarantuje Google poprzez Rekomendowanego Fotografa. Spotykam się również z klientami, którzy decydują się na BV poniewaz wspiera mobilne urządzenia. Jak wiemy rynek urządzeń mobilnych wymusza na google zmiane algorytmu (promowane sa strony responsywne oraz przystosowane dla urzadzen typu smartfony).

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?