Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Gradienty wracają do łask? Nie, one nigdy ich nie straciły
Zarówno duże, jak i małe agencje brandingowe rok temu przekrzykiwały się, że gradienty stały się niemodne już kilka lat temu. Mniej doświadczeni projektanci, rozglądając się za trendami, czytali tego typu artykuły i zaprzestawali korzystania z gradientów, co było błędem. Szukając formy przekazu, nie powinniśmy sugerować się krótkotrwałymi trendami i ślepo ufać zasłyszanym opiniom, ale dobierać ją do naszego projektu według potrzeb oraz psychologicznego znaczenia. Ci, którzy krzyczeli najgłośniej, powoli wycofują się rakiem z zastępowania gradientów pojedynczymi kolorami, bowiem zdają sobie sprawę z popełnionego błędu. Gradienty nigdy nie utraciły nabytych przez lata łask. Co więcej, ich siła jest równie istotna, o czym przekonujemy się niemal codziennie.
Instagram (serwis społecznościowy), Asana (aplikacja do zarządzania projektami), City of Melbourne, Digital Reasoning (systemy informatyczne dla biznesu), VISA (karty kredytowe), Xerox (dostawca drukarek) i Adani Group (konglomerat związany z logistyką, agrobiznesem oraz energetyką). Co łączy te firmy? Bardzo prawdopodobne, że korzystasz z ich produktów/usług na co dzień, a one same wykorzystują w swoim brandingu gradienty.
Potrafisz przyporządkować powyższy gradient do konkretnej usługi? Prawdopodobnie nie miałeś z tym problemu. To oczywiście Instagram – serwis społecznościowy zakupiony w 2012 roku przez Facebooka za miliard dolarów.
Dlaczego świadomi projektanci tak bardzo lubią gradienty? Odpowiedź jest prosta. Są one łatwo zapamiętywalne. Zdaniem psychologów, jeśli nie potrafimy czegoś nazwać, tak jak przejścia tonalnego z błękitu do purpury, wysoce prawdopodobne jest to, że jego obraz zostanie w naszej pamięci na dłużej. Co więcej, jeśli chcemy stworzyć niebieskie logo, bardzo możliwe, że wykorzystamy odcień podobny do tego, który został użyty przez Facebooka. Jeśli go lekko zmienimy, może za bardzo przypominać ten od Twittera. Samych kolorów, jak i ich tonów po prostu robi się za mało, a biorąc pod uwagę, że przeciętny człowiek zapamiętuje ich 20, gradienty stają się naturalnym wybawieniem nie tylko dla projektantów, ale i odbiorców. A skoro już o odbiorcach mowa…
Dlaczego ludzie lubią gradienty? Cały otaczający nas świat składa się z gradientów. Spójrz na niebo, czy chociażby na cytrynę. Światło sprawia, że jej przód wydaje się jaśniejszy, niż boki, dlatego patrząc na nią, widzisz nic innego jak zniekształcony sferyczny gradient. Patrząc na temat z tej strony, łatwo zauważyć, że gradienty są dla nas bardziej naturalne.
Potrafisz rozpoznać, które z powyższych zdjęć przedstawiających niebo o różnych porach dnia jest fałszywe? Gradient B i C to zdjęcia z profilu Jacoba Harrisa na Instagramie. Gradient A został zaś utworzony w Photoshopie. Mimo to wyglądają one dla nas bardzo naturalnie. Nic więc dziwnego, że możemy je często znaleźć w interfejsach aplikacji mobilnych, ikonach programów komputerowych, elementach wizualnych stacji telewizyjnych, czy w końcu w identyfikacji mniejszych lub większych firm.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Marek
-
Jarek