Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
„Jak Cię …czują, tak Cię piszą”, czyli o wykorzystaniu zmysłu węchu w brandingu.
Człowiek jest w stanie zapamiętać zapach nawet sprzed 50 lat, co dowodzi tezie, iż doświadczenia z wykorzystaniem zmysłu węchu najsilniej zapadają w pamięć. Badania nad wpływem bodźców zewnętrznych na zachowania nabywców zapoczątkowały rozwój brandingu sensorycznego skupiającego się na zastosowaniu impulsów dotykowych, zapachowych, dźwiękowych, wzrokowych oraz smakowych w budowaniu rozpoznawalności marek. Czy tzw. aromamarketing jest skuteczny? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Głównym zadaniem aromamarketingu jest kreowanie przyjemnej atmosfery w miejscu zakupu produktu lub świadczenia usługi, tak aby konsument mający w pamięci konkretny zapach kojarzył go z punktem handlowym danej marki, spędzał w nim jak najwięcej czasu i często do niego wracał. Jak łatwo się domyślić, dobór odpowiedniego aromatu nie jest łatwy i wymaga dokładnych badań w obszarze preferencji grupy docelowej, ponieważ węch jest kwestią indywidualną i wysoce subiektywną.
Zapach musi współgrać z wizerunkiem marki oraz specyfiką branży. Wchodząc do sklepu z garniturami, zamiast słodko-owocowych nut zapachowych, poczujemy raczej drzewno-orientalny zapach kojarzony z elegancją i luksusem. Coraz częściej firmy odzieżowe wypuszczają na rynek własne linie perfum. Przykładem ze wspomnianej wyżej branży jest między innymi nasza rodzima marka Bytom.

bytom.com.pl
Narzędzie budowania więzi emocjonalnej z klientem oparte na zapachu wykorzystuje także marka linii lotniczych Singapore Airlines. W 1990 roku zaprezentowała i opatentowała egzotyczny zapach Stefan Floridian Waters. Załoga samolotu używa perfum o tym zapachu, a pasażerowie mogą go również poczuć na podawanych przed lotem ciepłych ręcznikach.

travelandleisure.com
Ciekawym rozwiązaniem z użyciem aromamarketingu w kontekście employer brandingu może pochwalić się marka przedsiębiorstwa konsultingowego, świadczącego usługi z zakresu IT i outsourcingu, Capgemini. Po raz pierwszy w Polsce na przystankach miejskich zastosowano pachnące miętą reklamy. Był to jeden z elementów kampanii „Poczuj miętę do Capgemini” mającej na celu budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród obecnego personelu oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych kandydatów na pracowników.

pl.capgemini.com
Sieć hoteli Westin opiera swój branding na aromacie białej herbaty. Na stronie hotelu można zakupić całą gamę produktów o tym zapachu, od płynu do kąpieli, przez świeczki, aż po elektryczny dyfuzor. Delikatna woń unosząca się wewnątrz hotelu tworzy zdaniem gości niepowtarzalny klimat i znacznie umila pobyt.

europe.westinstore.com
Bodźce sensoryczne budzą w nas konkretne emocje, które z czasem przeobrażają się we wspomnienia i oto właśnie chodzi w budowaniu rozpoznawalności marki, gdyż branding sam w sobie polega na kształtowaniu w umyśle odbiorcy zestawu pożądanych skojarzeń. Odpowiednie wykorzystanie narzędzi sensorycznych pomaga zgłębić doświadczenie marki, przekonać do niej nabywcę i zyskać jego długoletnie zaufanie.
Współczesny marketing to nie tylko sprzedaż produktów, ale również zapewnienie konsumentom wyjątkowych doświadczeń odwołujących się do ludzkich emocji. W świecie ciągłego rozwoju marek, więzi emocjonalne z klientem to podstawa do wyróżnienia się wśród konkurencji.
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Marek
-
Tomek
-
Tymek91
-
Miki89
-
Anka