W sierpniu br. Instagram wprowadził nową funkcję Stories, stwarzając tym samym sporą konkurencję dla aplikacji Snapchat. Na swoim Story możemy publikować zdjęcia i krótkie filmy, które znikają po 24 godzinach. Dzięki temu mamy możliwość na bieżąco informować, co się u nas dzieje, bez spamowania na swoim profilu.

Od tego czasu pracownicy serwisu regularnie pracują nad udoskonaleniem Stories i systematycznie wdrażają szereg nowych usprawnień – tylko w listopadzie pojawiły się już cztery funkcjonalności. Nie da się ukryć, że Instagram przywiązuje dużą wagę do potrzeb użytkowników, ponieważ większość z tych aktualizacji wynika bezpośrednio z obserwacji ich aktywności. Sprawdź, jak nie pogubić się w nowych opcjach?

Oznaczanie na zdjęciach

Pierwsza z nich, to możliwość oznaczania profili na zdjęciach dodawanych na Story, poprzez użycie „@” i wybranego nicku. Oznacza to, że obecnie bezpośrednio po kliknięciu można przenieść się na dany profil, tak jak ma to miejsce w przypadku standardowych zdjęć na Instagramie. Ta funkcjonalność daje nowe możliwości np. w kontekście influencer marketingu oraz współpracy użytkowników z markami.

Boomerang – krótkie filmy

Druga opcja to wprowadzenie do Stories jednej z aplikacji należących do Instagrama, a mianowicie Boomeranga. Dzięki niej użytkownicy serwisu mogą tworzyć krótkie filmy, przypominające gify. Powstają one z 10 zdjęć, które następnie zostają zapętlone i są odtwarzane w przód i w tył. Wystarczy pod przyciskiem do robienia zdjęć/ filmików na Story przesunąć w prawo na ikonę Boomeranga. Jest to spore ułatwienie i ukłon w stronę Instagramerów, którzy nie muszą już w tym celu używać dwóch osobnych programów.

Więcej nowinek na temat Instagrama i jego wykorzystania w biznesie oraz życiu prywatnym znajdziecie na naszym blogu fotografiamobilna.pl

Live video – wideo tu i teraz

W obecnych czasach istnieje silna potrzeba śledzenia wszystkiego w czasie rzeczywistym. Po sukcesie takich aplikacji, jak Periscope, czy Meerkat, Instagram również postawił na wideo na żywo. Aplikacja pozwala nam transmitować wideo do godziny czasu, a nasi znajomi mogą dostawać powiadomienia o jej rozpoczęciu. Opcje są identyczne jak u konkurencji – podczas transmisji można komentować oraz lajkować dane wydarzenia lub zupełnie wyłączyć interakcje. Po zakończeniu relacji, wideo nie jest zapisywane.

Znikające zdjęcia w prywatnych wiadomościach

Kolejna aktualizacja jest zaczerpnięta bezpośrednio ze Snapchata. Umożliwia ona prywatne wysyłanie obserwującym nas osobom zdjęć i filmów, które znikają ze skrzynki zaraz po obejrzeniu. Co istotne, użytkownik dostaje informację jeśli ktoś otworzył je ponownie lub zrobił screenshota. Została też uaktualniona ikona wiadomości – obecnie jest to papierowy samolocik. Zdjęcie prywatne wysyła się w taki sam sposób jak na Story, z tą różnicą, że po naciśnięciu strzałki mamy teraz do wyboru wszystkie osoby, które obserwujemy oraz utworzone grupy. Możemy też wysyłać tę samą treść jednocześnie do kilku osób.

Nie można zarzucić Instagramowi tego, że nie idzie z duchem czasu. Jednak wiele osób wypomina serwisowi brak oryginalności we wprowadzonych zmianach. Zwolennicy natomiast uważają, że Instagram wykorzystuje te opcje lepiej od innych aplikacji. A czy Wy korzystacie już tylko ze Stories, czy ciągle króluje dla Was Snapchat?

Chcesz, aby Twoja marka zaistniała w mediach społecznościowych, ale nie wiesz jak to osiągnąć? Sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Natalia

    ja korzystam już tylko z instastory 🙂 snapchat robi zdjęcia gorszej jakości – to tylko zrzuty ekranu, a nie normalne zdjęcia, poza tym cały czas się zacina.

  • Jakub

    Najbardziej cieszę się z wprowadzenia do Stories Boomeranga, bo korzystałem z niego bardzo często!

  • Mania

    Ja pozostaję wierna Snapchatowi 🙂

  • Andrzej

    To było do przewidzenia, że giganci zaczną kopiować rozwiązania mniejszych konkurentów, żeby ich wygryźć. Ciekawe, czy za kilka lat Snapchat jeszcze będzie istnieć…

  • Marta

    Bardzo dobrze, że podbierają pomysły, w końcu będę mogła mieć fejsa, twittera i instagrama, a nie milion sm.

  • Marek

    Zawsze to się tak kończy, mały coś wymyśli, duży skopiuje i pokona kapitałem :/

  • Angelika

    Kiedyś nie rozumiałam po co jakieś jednodniowe filmiki, ale teraz sama z tego korzystam i już nie muszę usuwać starych rzeczy wstawionych dla beki.

  • Arek

    Boomerang ma naprawdę duży potencjał, przecież jeden taki niby-gif może stać się szalenie popularny, jak to widzieliśmy wielokrotnie z gifami.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?