Na polskim rynku istnieje wiele przedsiębiorstw budowlanych. Jak sprawić, by Twoja firma wyróżniała się wśród konkurentów? Zacznij od początku, czyli od nazwy. To ona decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie wywiera na odbiorcy konkretna firma.

Zrezygnuj z prefiksu „bud”

Przedsiębiorcy budowlani zazwyczaj nie przywiązują wagi do nazewnictwa i powielają powszechnie używaną cząstkę „bud”, którą zastosowały między innymi przedsiębiorstwa Budmax, Janbud, BUDrem i wiele innych. Tłumacząc się tym, że nazwa doskonale sugeruje charakter usługi, firmy wykorzystujące wspomniany prefiks toną w morzu setek podmiotów działających w branży. Z marketingowego punktu widzenia kopiowanie pospolitych członów nazw nie ma żadnego uzasadnienia. Nawet jeśli firmy z podobną nazwą dobrze prosperują na rynku. Należy mieć na uwadze fakt, iż bezbarwna nazwa może budować w świadomości potencjalnych klientów obraz firmy o niskim poziomie profesjonalizmu, a przecież fachowość to cecha szczególnie pożądana w środowisku budowlańców.

Wyjdź poza schemat

Wyświechtana i mało oryginalna nazwa z pewnością nie pomoże Twojej firmie w osiągnięciu sukcesu. Jak zatem podejść do procesu namingu w branży budowlanej? Przede wszystkim należy porzucić szablonowe myślenie i zastanowić się, jakie wartości poprzez swoją nazwę chce przekazać firma. Niekoniecznie musi to być wysoka jakość świadczonych usług i profesjonalizm pracowników. Oczywiście, są to bardzo ważne aspekty, ale być może warto zasugerować potencjalnemu klientowi inne walory przedsiębiorstwa, np. krótki czas realizacji zleceń lub trwałość materiałów wykorzystywanych przez firmę.

Szukając inspiracji, odwiedź nasz blog: oryginalnenazwy.pl

Popuść wodze fantazji

Języki obce to fantastyczne źródło inspiracji. Kreując nazwę dla firmy, warto sporządzić listę słów kluczowych związanych z profilem działalności, cechami charakterystycznymi i wartościami firmy. Sprawdzając brzmienie słów w językach obcych można stworzyć nietuzinkowy neologizm, za którym dodatkowo będzie się kryło sensowne wyjaśnienie. Warto również rozważyć toponim, czyli tzw. nazwę miejscową. Przykładem firmy, która postawiła na ten rodzaj nazwy są zakłady ceramiczne Opoczno, których pierwsza fabryka powstała w miejscowości o tej samej nazwie.

Zapytaj innych o zdanie

Proces kreowania nazwy najbezpieczniej jest zlecić profesjonalistom. Osoby mające doświadczenie w dziedzinie brandingu najlepiej znają obecne trendy w nazewnictwie i potrafią doradzić, czego unikać, aby nie popełnić namingowej „gafy”. Jeśli jednak sam chcesz się pobawić w kreatora, zanim podejmiesz ostateczną decyzję co do wyboru nazwy, dobrze jest również poznać opinie osób, mogących być Twoimi potencjalnymi klientami. Zapytaj o to zwłaszcza najbliższe Ci osoby, które profilem wpisują się do grupy docelowej Twojej firmy.

Zobacz także: Jak nazwać firmę z branży IT?

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Anka G

    Tak się wszyscy śmieją z tego Drutexsu a to jedna z największy firm w Polsce… Niemniej, sama się śmieje, bo to jakby nazwać producenta mydła Mydłexpol 😛

  • Marcin P

    Dobrze, że zwróciliście uwagę na powtarzalne nazwy. Ile można? Tej branży przydałby się powiew świeżości.

  • Patryk Opolski

    Szm się zastanawiałem jak nazwać moje przedsiębiorstwo akurat budowlane. Dziękuję : – ) ) )

  • Mati

    Jest tyle poradników na temat tworzenia nazwy, że nie wiem, co kierowało właścicielami takich firm budowlanych lub przemysłowych, jak Gniotpol, Łęgprzem Ściskpol, że zdecydowali się oni własnie na takie nazwy.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?