Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Jak nazwać firmę z branży IT?
Dobra nazwa oddaje specyfikę branży i przywołuje na myśl pożądane skojarzenia. Jak zatem stworzyć najlepszą nazwę dla firmy, działającej w błyskawicznie rozwijającej się branży informatycznej? Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.
Długość
Dobra nazwa to krótka nazwa. Powód jest prosty, im krótsza nazwa, tym łatwiej ją wymówić i zapamiętać. Przykładem takiej nazwy jest AB. Dzięki bardzo prostej nazwie polski dystrybutor IT nie miał problemu z wejściem na rynki zagraniczne (Europa Środkowo-Wschodnia). Podobnie jak jedna z największych spółek informatycznych Comarch. Dwusylabowa nazwa jest łatwiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.
Przeczytaj również: 10 sposobów na trafną nazwę dla firmy
Uniwersalność
Wiele firm informatycznych planuje rozszerzenie swojej działalności na rynki zagraniczne, dlatego decydują się na nazwy anglojęzyczne, bądź też wszelkiego rodzaju neologizmy. W tym przypadku najlepiej jest całkowicie zrezygnować z polskich znaków. Przedsiębiorstwo Action, zajmujące się handlem hurtowym podzespołów komputerowych, prowadzi działalność eksportową w całej Europie, USA, Hongkongu, Singapurze, Turcji i wielu innych państwach. Nikomu nie sprawia problemu wymawianie tej nazwy, gdyż jest ona powszechnie znanym słowem pochodzącym z języka angielskiego.
Skojarzenia
Tworząc nazwę dla firmy informatycznej, dobrze jest wpleść w nią słowo, bądź jego część, którą odbiorca skojarzy bezpośrednio z branżą. Doskonałymi przykładami są dwie polskie firmy zajmujące się produkcją, wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych: CD Projekt oraz Techland. Słysząc te nazwy, automatycznie wiążemy je z branżą informatyczną, ponieważ zawierają elementy wskazujące na działalność w obszarze technologii informatycznych.
Zobacz blog Fajne nazwy
Trendy
Popularne niegdyś w Polsce nazwy z końcówkami -ex to już namingowy przeżytek. Stosując je, nie wyróżnisz się na tle konkurencji, a Twoja firma będzie postrzegana jako „jedna z wielu”. Ponadto, lepiej unikać nazw z przedrostkiem lub końcówką -pol, gdyż na rynku działa sporo przedsiębiorstw, które w swojej nazwie zawierają tę sylabę. Wciąż jednak, mimo dużej popularności, warto rozważać tworzenie wariacji nazw z końcówkami -as, -is, -os, -us, np. Optimus czy Vobis. Są one dosyć uniwersalne i łatwe do zapisania.
Domeny
Strona internetowa i profile na mediach społecznościowych to dzisiaj mus dla firmy w każdej branży. Przed podjęciem ostatecznej decyzji co do wyboru nazwy, upewnij się, że dostępne są domeny z interesującymi Cię rozszerzeniami. W zależności od rynków, na jakich chcesz rozwijać swój biznes, zarejestruj każdą potrzebną domenę.
Szukasz nazwy dla swojej firmy? Sprawdź, jak podchodzimy do kreacji nazwy.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Pablo
-
Monion