Dobra nazwa oddaje specyfikę branży i przywołuje na myśl pożądane skojarzenia. Jak zatem stworzyć najlepszą nazwę dla firmy, działającej w błyskawicznie rozwijającej się branży informatycznej? Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.

Długość

Dobra nazwa to krótka nazwa. Powód jest prosty, im krótsza nazwa, tym łatwiej ją wymówić i zapamiętać. Przykładem takiej nazwy jest AB. Dzięki bardzo prostej nazwie polski dystrybutor IT nie miał problemu z wejściem na rynki zagraniczne (Europa Środkowo-Wschodnia). Podobnie jak jedna z największych spółek informatycznych Comarch. Dwusylabowa nazwa jest łatwiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

Przeczytaj również: 10 sposobów na trafną nazwę dla firmy

Uniwersalność

Wiele firm informatycznych planuje rozszerzenie swojej działalności na rynki zagraniczne, dlatego decydują się na nazwy anglojęzyczne, bądź też wszelkiego rodzaju neologizmy. W tym przypadku najlepiej jest całkowicie zrezygnować z polskich znaków. Przedsiębiorstwo Action, zajmujące się handlem hurtowym podzespołów komputerowych, prowadzi działalność eksportową w całej Europie, USA, Hongkongu, Singapurze, Turcji i wielu innych państwach. Nikomu nie sprawia problemu wymawianie tej nazwy, gdyż jest ona powszechnie znanym słowem pochodzącym z języka angielskiego.

Skojarzenia

Tworząc nazwę dla firmy informatycznej, dobrze jest wpleść w nią słowo, bądź jego część, którą odbiorca skojarzy bezpośrednio z branżą. Doskonałymi przykładami są dwie polskie firmy zajmujące się produkcją, wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych: CD Projekt oraz Techland. Słysząc te nazwy, automatycznie wiążemy je z branżą informatyczną, ponieważ zawierają elementy wskazujące na działalność w obszarze technologii informatycznych.

Zobacz blog Fajne nazwy

Trendy

Popularne niegdyś w Polsce nazwy z końcówkami -ex to już namingowy przeżytek. Stosując je, nie wyróżnisz się na tle konkurencji, a Twoja firma będzie postrzegana jako „jedna z wielu”. Ponadto, lepiej unikać nazw z przedrostkiem lub końcówką -pol, gdyż na rynku działa sporo przedsiębiorstw, które w swojej nazwie zawierają tę sylabę. Wciąż jednak, mimo dużej popularności, warto rozważać tworzenie wariacji nazw z końcówkami -as, -is, -os, -us, np. Optimus czy Vobis. Są one dosyć uniwersalne i łatwe do zapisania.

Domeny

Strona internetowa i profile na mediach społecznościowych to dzisiaj mus dla firmy w każdej branży. Przed podjęciem ostatecznej decyzji co do wyboru nazwy, upewnij się, że dostępne są domeny z interesującymi Cię rozszerzeniami. W zależności od rynków, na jakich chcesz rozwijać swój biznes, zarejestruj każdą potrzebną domenę.

Szukasz nazwy dla swojej firmy? Sprawdź, jak podchodzimy do kreacji nazwy.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Pablo

    Kiedyś myślałem o własnej firmie informatycznej i wydawało mi się, że stworzenie nazwy to pikuś. Okazuje się, że trzeba się nieźle nagłowić…

  • Monion

    Na pewno nie WiruSex 😀

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?