Blogi są wciąż najskuteczniejszym narzędziem zwiększania ruchu na firmowej stronie internetowej wśród małych biznesów. Nie powinno zatem zaskakiwać to, że właśnie temat tworzenia blogów firmowych spełniających oczekiwania marketingowe właścicieli jest jednym z pierwszych tematów poruszanych przez Zespół BrandPRO w nowym roku.

Czego oczekujesz od swojego bloga?

Pieniądze są tylko jednym z możliwych celów i wcale nie jest oczywiste, że tym najważniejszym dla przedsiębiorstwa. Oto możliwości, jakie niesie za sobą prowadzenie firmowego bloga:

  • wzrost sprzedaży,
  • budowanie lojalności klientów,
  • promowanie reprezentowanej filozofii branży
  • wzrost zaangażowania klientów w sprawy marki,
  • cross-selling (sprzedaż produktów i usług komplementarnych dla właśnie zakupywanych) i up-selling (sprzedaż produktów i usług droższych od właśnie zakupywanych),
  • budowanie świadomości marki,
  • generowanie linków do strony firmy.

Absolutnie nie jest niczym niewłaściwym, a wręcz jest to powszechna praktyka, aby blog nie generował przychodu sam w sobie, lecz raczej wspierał właściwą działalność przedsiębiorstwa. Zwykle robi się to poprzez zachęcanie potencjalnych klientów do zakupu, kierowanie do strony sprzedaży albo pełnienie funkcji wsparcia dla aktualnych klientów, poprzez opisywanie rozwiązań powszechnych problemów i sposobów wykorzystania w pełni potencjału oferowanej usługi.

Kiedy reklamy są właściwym narzędziem generowania przychodu?

Coraz częściej wchodząc na ulubione strony, stykamy się z często wszechobecnymi reklamami i linkami do artykułów sponsorowanych, zwykle dotyczących gwiazd show-biznesu mniej lub bardziej pozbawionych okrycia wierzchniego albo nowej, rewolucyjnej diety. Publikując takie materiały, strona sporo traci w oczach większości odbiorców, dlatego więc zysk powinien takowe ochłodzenie rekompensować. I tu jest pies pogrzebany. Małe przedsiębiorstwa nie są w stanie wygenerować takiego ruchu na stronie, by zarobek z agresywnych reklam pokrył straty wizerunkowe wynikające z ich zamieszczenia. Wiąże się to z faktem, że wartościowe tematy niszowe (stanowiące w końcu gro treści publikowanych w blogach firmowych), nieważne jak dużo wnoszą do naszego życia, nie będą dla masowego internauty tak interesujące, jak rozwód Brada i Angeliny, czy też kulisy sejmowych kuluarów. Ponadto, zamieszczenie reklam oznacza, że firma aktywnie stara się zachęcić swoich potencjalnych klientów do opuszczenia strony i dokonania zakupów w innym miejscu. Poza tym, czy jakikolwiek szanujący się biznesmen chciałby obok swoich produktów widzieć linki do artykułów rodem z tabloidów?

Jak przyciągnąć klientów na stronę?

Jakiegokolwiek celu nie wybralibyśmy, aby go spełnić, należy przyciągnąć do bloga jak największą liczbę ludzi. Aby tego dokonać, można posłużyć się kilkoma metodami:

Pozycjonowanie
To wszystkie te działania, których efektem jest wyższa pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google. Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest bezcenne dla każdego biznesu prowadzącego sprzedaż internetową. Oznacza to zwielokrotnienie ilości odwiedzin na firmowej stronie internetowej, a w związku z tym i szans na dodatkowy przychód. Świadome pozycjonowanie powinno być pierwszym działaniem promocyjnym, w ten sposób maksymalnie wykorzysta się czas poświęcony na promocję.

Social Media Marketing
Obecność w mediach społecznościowych to dzisiaj najprostszy sposób dotarcia do szerokiego grona odbiorców zebranych na jednej platformie. Dużym i jednocześnie częstym błędem jest ograniczanie się do najpopularniejszego Facebooka. Na szczęście wybór odpowiedniego medium nie jest rzeczą trudną. Wystarczy dostosować je do swoich klientów. Działalność B2B skuteczniej znajdzie odbiorców na LinkedIn, z kolei B2C powinna szukać klientów na Facebooku i Instagramie.

Email Marketing
Tworzenie listy mailingowej pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy – umożliwia utrzymanie kontaktu z aktualnymi klientami firmy, co jest szczególnie ważne kiedy ich przyciągnięcie wymagało poniesienia kosztów. Stwarza też okazję do zakupów i zastosowania polityki rabatowej.

Wypłyń na szerokie wody biznesu wraz z zespołem BrandPRO. Pomóż odnaleźć się swoim klientom, kontaktując się z nami w sprawie współpracy. Możesz to zrobić tutaj.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Andrzej

    Szkoda, że tak mało firm robi dobrze e-mail marketing, dostaję od nich sam spam!

  • Jerzy

    Dokładnie tak, ja już tylko szukam partnerów biznesowych na LinkedIn i naprawdę sobie tę stronę chwalę.

  • Lusia

    reklamy to jest najgorsza rzecz na blogach:/

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?