Z Facebooka korzysta ponad 1,3 miliarda aktywnych użytkowników. Ponad 40% z nich przyznaje przynajmniej jednego like’a dziennie, a blisko 30% dodaje kilka polubień w ciągu dnia. Klikając „Lubię to” akcentujemy sympatię względem danych zdjęć, tematów czy sytuacji.

Co powinniśmy zrobić, aby nasze posty w mediach społecznościowych cieszyły się zainteresowaniem i przyciągały lajki? Z pomocą poniższych wskazówek, możesz zwiększyć atrakcyjność wpisów publikowanych na Twojej stronie, a tym samym rozwinąć społeczność wokół swojej marki.

Listy, rankingi, poradniki

Opracowując strategię content marketingu w mediach społecznościowych, dopilnuj, aby pojawiły się tam treści bazujące na wszelkiego rodzaju listach, rankingach oraz wpisach stanowiących odpowiedź na konkretny problem. Wpisy tego typu generują największe zaangażowanie, ponieważ dają obietnicę na szybką, konkretną odpowiedź i wyjaśnienie problemu, zawartego w samym tytule.

10 znanych marek, które w ciągu ostatnich miesięcy zdecydowały się na rebranding. Kto wypadł najlepiej?

Posted by BrandPRO on 14 lipca 2015

Check this out! #GoPolandPolski szczypior(niak) podbija świat! Na Facebooku goni czołówkę! #Handball2015 . Kto w [TOP 3]? >>> http://goo.gl/s4bKhF #RankKings

Posted by BrandPRO on 30 stycznia 2015

Wzywaj do działania

Nie zapominaj o wykorzystywaniu mechanizmów mających wywołać konkretną akcję wśród użytkowników. Jednym z nich jest zadawanie pytań w treści postu, na przykład: Co o tym myślicie? Zgodzicie się? Drugim natomiast są wezwania do działania, typu: Zobacz, Sprawdź, Odwiedź.

Mniej znaczy więcej

Z badań przeprowadzonych przez Track Social wynika, że najbardziej angażują posty mające poniżej 140 znaków. Gdy tekst wzbogacimy ciekawym zdjęciem, możemy spodziewać się czterokrotnie większej liczby interakcji pod postem w postaci polubień, komentarzy bądź udostępnień.

media społecznościowe

Wygląd ma znaczenie

Jeżeli udostępniasz nowy wpis, dopilnuj, aby w social media wyglądał on profesjonalnie. Im więcej włożysz serca w jego dopracowanie, tym większa przyjemność z jego udostępnienia, komentowania oraz lajkowania. Zadbaj o odpowiedni rozmiar grafik, układ tekstu oraz skrócenie za długich linków.

Przemawiaj obrazami

Jeśli zależy Ci na dużej liczbie interakcji pod postami, postaw na obrazy. Jak podaje Kissmetrics, wpisy, które wykorzystują zdjęcia mogą liczyć na 53% więcej lajków, 104% więcej komentarzy oraz 84% więcej kliknięć niż statusy tekstowe.

Wykorzystuj emotikony

W komunikacji w mediach społecznościowych nieocenioną funkcję pełnią emotikony. Kilka uśmieszków w znaczący sposób może wpłynąć na odbiór postów i zaangażowanie odbiorców. Według Amex Open, wykorzystując w treści postów emotikony, wskaźnik polubień może wzrosnąć nawet o 57%.

media społecznościowe

Biorąc do serca powyższe wskazówki Twoje wpisy zyskają nie tylko na atrakcyjności, ale przede wszystkim większym uznaniu i zaangażowaniu ze strony społeczności. Do dzieła!

Przeczytaj również: 5 kroków do skutecznej strategii social media oraz Facebook, Twitter, a może Pinterest? Jak wybrać serwis społecznościowy dla firmy?

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Heniek68

    nie wiedziałem że nie można po prostu pisać o produktach które chce się sprzedać. Ja tak prowadzę fanpuge i jakoś nie narzekam ale lików to bym chciał więcej. Są jakieś inne sprawdzone metody na więcej lubie to?

    • Aby zyskać więcej fanów na fanpage’u bądź aktywny jako Twoja strona – komentuj i dodawaj polubienia wszędzie tam, gdzie mogą być Twoi klienci 🙂 Jeśli dysponujesz dodatkowym budżetem zaplanuj kampanię reklamową. Aby była skuteczna dobrze przemyśl i skonfiguruj grupę docelową. Powodzenia! 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?